Inlägg från: Snowboard |Visa alla inlägg
  • Snowboard

BF 5 juni-2014. Fler?

Halloj hörrni, nu har segisen Rasmus tittat ut! Det blev en kanonförlossning dessutom! 12 timmar från vattnet till att han kom ut. Visst gjorde det satans ont men jag klarade mig med enbart lustgas, trodde jag aldrig. 3292 g och 51 cm en liten herre trots lång jäsning. Fick sy 4 stygn innuti härligheten pga att han kom ut med armen först men sprack ingenting i övrigt. Jag är dödsnöjd!

Jag vet verkligen hur jobbig väntan är, det harni ju sett på min klagomur, så kämpa på hörrni ni är grymt tappra!!

• Snowboard
    DevilsDaughter skrev 2014-06-18 09:55:04 följande:

Grattis Snowboard! Skönt att din plåga är över nu! Härligt att du är nöjd med förlossningen!!

Vaknade med samma känsla idag som igår- Det kommer ingen bebis idag? Vet ni vad min man sa igår när jag beklagade mig lite.. Att vill "vi" verkligen att bebisen kommer denna veckan då? Jag bara ehh va? Varför inte? Då sa han: Det är ju inte jättefint väder och det hade ju varit roligare att vara pappaledig när det är riktigt sommarväder. 
    Han tyckte alltså att vi gott kunde vänta med att få barnet ialla fall en vecka till så att han får riktigt semesterväder när han är ledig.. Kann ju säga att han kan vara glad att han lever idag! Jag är hemma hela dagarna rastlös med tre barn som bara vill hitta på saker (såklart)  medan jag helst vill gräva ner mig och varje dag känner mig som en värdelös mamma som inte kan njuta av att vara ledig tillsammans med mina barn.. 

Tack DevilsDaughter!

Nääää sa han så? Oj oj han är då inte rädd om livet! När det kommer till graviditet och förlossning måste jag, tyvärr grabbar, säga att där har vi kvinnor tolkningsföreträde!

Hur går det för dig?
  • Snowboard
    nica skrev 2014-06-23 19:46:45 följande:
    Nope har en envis liten bebis, är på bf +14 idag. Ska in på koll i morgon och sen därefter får jag se hur de blir.

Hur går det för dig och de nya tillskottet?

Men vilken nedrans envis en. Hur vill du göra, sätta igång eller avvakta lite till?

Här går det bra med bebben. Han bara sover och äter. Skriker nästan ingenting, peppar peppar. Men han äter som en häst! BVC har inte hört av sig ännu... får se om de ringer imorgon vill ju veta vad han väger!

När är kollen imorgon?
  • Snowboard
    nica skrev 2014-06-23 22:45:02 följande:
    Skönt att allt går bra med lillgrabben

Har tid 9.00 men ska ringa till de sjukhus jag vill föda på 8.00 och se om de ev. Har tid att ta emot mig. Men man kan ju hoppas att den lilla tösen väljer att komma frivilligt nu inatt istället

Bebbe inatt?
  • Snowboard
    nica skrev 2014-06-24 07:44:24 följande:
    Nope ska snart ringa sjukhuset så får vi se vad de säger. Suck.

Känns det jobbigt? Du har kämpat väl! Varje dag är ju en eeeeevighet. Skriv och berätta vad som ska hända, jag är nyfiken!
  • Snowboard
    nica skrev 2014-06-24 13:26:18 följande:

Det börjar bli extremt jobbigt och jag vill bara lipa :-P fick hinnsvepning idag på sjukhuset iaf( gjorde ont som tusan så hoppas på de gör sitt) bebisen mår bra bra iaf och det är huvudsaken.

Jag hejar på dig! Du kämpar på bra. Förstår verkligen hopplösheten. Jag kände samma sak, speciellt efter 41+3-kollen då de inte gjorde något alls. Men det är ju det som är så skumt att ena sekunden känns det som att näää det kommer aaaaaldrig hända något och sedan i nästa sekund plopp så drar det igång. Håll ut, jag kollar upp dig här så klaga huuuuur mycket du vill.

Styrkekramar!
  • Snowboard
    nica skrev 2014-06-24 15:26:37 följande:

Är inne på 42+0 idag och allt känns hopplöst. Mina fina grabbar får vara hos mormor över natten OM och ett väldigt stort OM de skulle sätta igång inatt.

Vad sas mer då? Om det inte händer något nu då, är det igångsättning då om 2 dagar eller väntar du/ni lite till?
  • Snowboard
    nica skrev 2014-06-24 15:44:17 följande:
    Väntar 2 dagar sen så blir det kontroll igen och sen får vi se vad som händer. Känner inte av något alls av hinnsvepningen så känns som att inget kommer hända.

Dagsrapport, hur står det till?
  • Snowboard
    nica skrev 2014-06-25 15:11:16 följande:

Ingen bebis ännu. Slemproppen har kommit idag men inget annat hänt. Så får se om de är ett tecken eller ej. Annars blir det kontroll i morgon igen.

Jag håller tummarna! För mig var ju slemproppen ett tecken. Heja du!
  • Snowboard
    nica skrev 2014-06-26 09:04:17 följande:
    Omg står i kö för igångsättning, så idag verkar de som det blir av! Nervös. Ska ringa igen och se hur läget ser ut på sjukhuset om 2 timmar.

Lycka till nu! Allt kommer att gå bra ska du se. Heja du! :)
  • Snowboard
    nica skrev 2014-06-26 12:59:05 följande:
    Tack till er är på väg in nu! Super nervös! Men snart har jag min lilla hos mig

Stort lycka till och hoppas att du är väl på gång nu! Spännande värre :D
  • Snowboard

Stort  g

nica skrev 2014-06-26 23:45:23 följande:

Nu är hon äntligen här! 3380g och 50g. Gick bra och rätt snabbt fick en tablett 16.15 och hon var ute 20.35.

Stort grattis nica, ääääntligen! Det var sannerligen en snabbis det! Njut nu och om några veckor så är du, förhoppningsvis, helt med på banan igen (kroppsligt alltså). Stor kram!
  • Snowboard
    nica skrev 2014-06-28 11:38:08 följande:

Tackar! känns så bra att äntligen ha henne här. Dock så vill hon äta hela tiden känns det som :-P brösten ömmar som tusan men de lugnare sig förhoppningsvis snart

Ja för mig kajkade ju amningen ihop direkt och jag orkar inte hålla på. Höll på i 2,5 v förra gången innan jag gav upp (hade svinont, det kom knappt något och bebis var arg och hungrig). Så det är ersättning som gäller här. Men han äter som en HÄST! Heeeela tiden ska han ha mat. Han gick upp 400g på en vecka! Har säkert gått upp ett par hundra gram till sedan dess. Gulp vart ska detta sluta? 

Hur mår din donna?
Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?