Inlägg från: Snowboard |Visa alla inlägg
  • Snowboard

BF 5 juni-2014. Fler?

10 min tog det. De kollade bara fostervattensmängden :(. Har fått tid på torsdag för ev. igångsättning men jag vill helst inte ha det. Ja ja bara att harva på igen då.

• Snowboard

Glömde att önska dig lycka till på Din koll. Hoppas du får hinnsvepning och att det drar igång nu!

• Snowboard
    nica skrev 2014-06-16 08:29:35 följande:
    Men åhh vad dom ska vara dryga. Ska de vara så svårt att "hjälp" dig lite på traven men en svepning, eller iaf tala om du är mogen m.m.
    Trodde ju nästan att de skulle vara på g för dig smile4.gif
    Mja fast jag blev ju mesig också och sa inget direkt... Ja ja suck suck. Hon frågade om jag haft några känningar så jag berättade om senaste veckans mensvärk och om blödningen igår och då sa hon att det är ju på gång....men näääääääär??? :P

Ju mer jag tänker på igångsättning ju mer vill jag inte ha det. Så även om jag får sättas igång på torsdag så tror jag att jag kommer att vilja vänta tills det sätter igång själv.... om allt ser bra ut förstås. Fast jag kanske har fått tuppjuck till dess.... vem vet.
  • Snowboard
    DevilsDaughter skrev 2014-06-16 09:57:02 följande:
    snowboard: De kollade alltså inte ens om du var öppen något? nica: Hoppas det går bra idag och att du får hinnsvepning!

Nä de kollade inte det, det gör de visst bara på överburenhetskollen vecka 42+0. Vilken dag är du inne på nu?
  • Snowboard
    nica skrev 2014-06-16 11:20:02 följande:
    Snowboard- känns som man måste överdriva om de ska göra mer...men jag hoppas verkligen de kommer igång för dig snart. Gick 12 dagar över med äldsta sonen och tiden gick så långsamt+ att jag hade foglossning och bodde på 3dje våningen utan hiss. Igångsättning behöver inte vara långdragen och jobbig.

Devlins- trodde ju nästan du fått din lilla knodd då du var så tyst:-P

Snart dags för bm...tror jag ska vara extra ynklig idag så jag kan få hinnsvepning:-P ( är annars den typiska personen som inte vill vara till besvär)
    Jo jag vet, men jag kände att det inte fanns någon riktig "lucka" att klaga in sig på. Och jag är också som du (eller typiskt svensk) att jag inte gärna är till besvär, utan sitter hemma istället och gnäller :P.

Jag håller tummarna för att det går bra på din koll. Stort lycka till och håll mig/oss uppdaterade!
  • Snowboard
    Purlan skrev 2014-06-16 11:34:54 följande:
    Snowboard - min igångsättning var väldigt smidig även fast jag var skeptisk innan. Jag var väldigt less på att vara gravid och glad att det blev som det blev efteråt. Ligger bebisen fixerad? För isf borde de väl bara kunna ta hål på hinnorna och inte använda några preparat? Om du är hyfsat mogen så klart men det måste du väl för 17 vara?

Jaaa för 17!! :P Jo jag hoppas ju att jag ska vara så pass mogen att de kan ta hinnorna, bara jag slipper droppet... känns det som. Han är fixerad så det finns ju hopp om att det kan gå. Ja det blir som det blir, inget man kan styra över... men jag börjar känna mig som "en dålig kvinna" nästan som inte kan få ut sin bebis... Ja jag vet helt ologiskt tänk.
  • Snowboard

Nu drog slemproppen! Något är helt klart på G, frågan är bara nääääär det startar på riktigt. Känner av lite mer mensvärk också... vågar man hoppas?? Näää inte direkt..

• Snowboard

Ja om man lägger ihop allt så borde saker vara på gång, bara det att man slängs mellan hopp och förtvivlan fram och tillbaka så jag vågar inte hoppas.

Nu blir jag dock som en yr höna. Har vi packat? Vad ska jag ha med? Får man använda Spotify på förlossningen??!! Annars måste jag ju fixa musik!

• Snowboard
    nica skrev 2014-06-16 19:08:43 följande:
    Hon fick en ett finger och svepte rundor så gott hon kunde. Men känner inte av något alls smile4.gif vet inte hur ölänge man kam vänta sig för att veta om de gjort någon nytta eller ej.

Snowboard- låter ju som de kan vara på g. Hoppas nu de sätter igång ordentligt för dig.
    Vi väntar ett par dagar till, sedan kanske man kan säga att det inte gett effekt. Vi hoppas att du imorgon känner av det hela. Men de här eviga besvikelserna är påfrestande....
  • Snowboard

Vattnet har gått, formligen forsade och blötte ner de enda byxorna jag kan ha. Men nu är vi iaf påväg in för koll. Kommer nog att bli hemskickad igen dock. Känner inga värkar men stark mensvärk.

Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?