Inlägg från: Snowboard |Visa alla inlägg
  • Snowboard

BF 5 juni-2014. Fler?

nica skrev 2014-06-14 14:11:11 följande:
    Hoppades inte få något svar från dig idag....eller ett sent svar att bebisen var på g.
    Stor städning har hjälpt för vissa att få igång de man kan ju hoppas.
    Blir de igångsättning på måndag eller hur var det?
    Jag känner inget. ..men gör inget idag då barnen sovit urkasst inatt pch bråkat hela morgonen så hade inte orkar med en förlossning på de också:-P
    Det kommer ingen bebis idag heller, känner nada trots storstäd med dammtorkning och hela fadderullan. Okej liiiite mensvärk men det är samma som jag känt sen i tisdags. 

På måndag ska jag så vitt jag vet bara på koll så att allt ser bra ut, sedan får jag väl vänta till 42+0 (onsdag/torsdag) då det förmodligen blir överburenhetskontroll och då bestäms om det ska sättas igång eller om jag ska vänta ytterligare ett par dagar. Det luktar midsommarunge lång väg... ja ja vad är en bal på slottet, heh. 

Jag fick sova väldans bra inatt och sonen vaknade inte förrän strax innan 08 så det hade varit toppen att få klämma ut något idag, men nej nej. Igår var det sämre dock med soveriet, man borde få välja dag eller hur? Jag hade två praktbråk med min son i förmiddags innan jag lämnade honom hos m och p. Usch känner mig som en urusel morsa just nu, har världens kortaste stubin och det i kombination med en son som är i värsta kax-/trotsmode är ingen bra ekvation. Hoppas att han inte blir förstörd för livet stackarn. 

Känner du ingenting nu alls? Jag hade något som jag tror var förverkar inatt, typ 2-3 st. Det var en annan "smärta" en den jag känt tidigare. Det liksom kändes som att det brann i blygdbenet (fast det var inte outhärdligt på något sätt) och så tryckte det nedåt. Men äsch det är ingen idé att analysera. Det var säkert inget alls.
  • Snowboard

God(?)morgon. Nu ger jag upp med att försöka sova mer. Har sovit som en kratta. Vågar inte hoppas på något, men inatt har jaghaft mer som kramper som kommer och går än konstant mensvärk. Fast det finns inget mönster i det alls. Tror att ev. lite av slemproppen kom också, eller så läckte jag lite fostervatten...eller så var det ingenting. Värken är inte jobbig eller så men tillräcklig för att jag ska ha svårt att somna. Plus att jag så gärna vill att det ska vara på G att jag inte kan koppla ner hjärnan, utan den bara maler på... heh. Vaknade 01:55 första svängen och mådde efter ett tag sjukt illa av att jag var vrålhungrig, så det blev att smyga ner i köket och äta. Nu har jag varit vaken sedan typ 05 och börjar bli vrålhungrig igen. Får väl pallra mig upp strax, fast jag vill helst soooova!

Det var min lägesrapport för nattens bravader. Hur har din natt varit?

• Snowboard
    nica skrev 2014-06-15 08:59:55 följande:
    Åhhh hoppas hoppas att de är på gång för dig nu...fostervatten ska lukta typ hav har jag hört.(mitt vatten har inte gått på någon av mina barn så vet inte hur de är när vattnet går, eller när man läcker)

LånKänner bara då och då jävuls tryck neråt men inget händer. Ska lämna mina pojkar till deras pappa idag så då är det fritt fram för loppan

Äh verkar vara falskt alarm. Nu är allt som vanligt igen, lite molande mensvärk bara. Ja det blir till att traska på koll i ottan imorgon då.

Vet inte heller hur slemproppar eller fostervatten ser ut. Var nog bara en fläskigare flytning :P.

Hur har du sovit inatt då? Skönt att få vara lite solo nu när det närmar sig, att slippa känna dåligt samvete för att man är helt uppe i sin egen kropp :P. Vad är du inne på nu, BF +5?
  • Snowboard
    nica skrev 2014-06-15 10:23:23 följande:
    Bf +6 idag. ..lilla grabben kom då men fick hinnsvepning så säkert därför. Imorgon är de bm tid. Bf +11 för dig va?

Du får ut och gå en runda i de fina vädret sen kanske kan försöka hjälpa bebisen ner på traven :-P

Slemproppen är typ flytningsaktiga :-P

Har du också tid hos bm imorgon. Vad ska ni prata om/göra då?

Jo BF +11 idag. Bara 3 dagar kvar till 42+0. Ut och gå vore najs förutom att jag får stört ont i ryggen och lillebror är så långt ner att jag ser ut som Zeb Mchayan (stava) när jag går :P. Känns som att jag bara behöver trycka till lite så ploppar han ut.

Nu har jag fått lite ljusrosa flytningar också (tack för infon va? :P).

Hoppas att vi mognat till imorgon och att de kan vispa runt lite, kanske t.o.m. spräcka hinnorna?, så det tar fart. Om de kollar och jag är helt omogen kommer jag att bli sååå deppig :/
  • Snowboard
    nica skrev 2014-06-15 11:59:27 följande:
    Haha får världens bild framför mig när du är ute och går:-P Tror nog de är slemproppen som kommer för din del....hoppas hoppas att de cilvill komma igång för dig nu. Spräcka hinnor gör dom väl inte hos bm? Jag ska be om hinnsvepning och hoppas på att de kan göra susen

Nä just det, jag ska ju inte till MVC jag ska ju till förlossningen. Så jag tänkte att då kanske de kan sticka hål om det nu är möjligt. Men vi hoppas att du kan få en liten omrörning iaf eftersom att det hade effekt förra gången. Vilken tid ska du iväg? Jag håller tummarna att det drar igång för oss båda imorgon! Kanske blir låtsastvillingar ;)
  • Snowboard
    nica skrev 2014-06-15 15:22:16 följande:
    Ska vara där 13.00 när har du tid? Hade varit roligt om våra envisa bebisar vill komma i morgon efter lite övertalning

Devils undra om hon fått sin lilla bebis, varit tyst från hennes sida länge nu.

Jag har tid redan 07:30 (jippi, upp tidigt som f*n få upp stackars trötta sonen och lämna på dagis sen iväg. Som att man inte behövde den lilla sömn man kunde få, tack tack.) Ja ja, fördelen är att jag slipper vänta halva dagen på vad de kommer att säga.

Ja det är väl mest du och jag som håller låda i denna tråden? :-P
  • Snowboard
    nica skrev 2014-06-15 17:45:11 följande:
    Blod kan komma när du håller på att öppna dig. Förstår oron när du ser blod dock, mensvärk eller så?

Skönt att du har tid på morgonen om de nu inte blir att du åker tidigare.

Skriv och berätta hur det går.

Jag är inte orolig för blodet eftersom att jag googlat sönder allt om förlossning och sådant runt i kring :P. Vet att det oftast är fullt normalt, blev mest bara så till mig hehe. Jag tycker att mensvärken har tilltagit även om den fortfarande är konstant och så känns det som att lillebror, om det ens är möjligt, har hasat ner ännu en liten bit. Kanske kanske händer det något inatt? Eller så inte...
  • Snowboard
    nica skrev 2014-06-15 18:10:52 följande:
    Hoppas de händer något för dig inatt. ..antingen kan de sätta igång ordentligt eller så kan de hålla sig väck tills i morgon så du får lite sömn inatt:-P

Ja jag är beredd på att allt bara är ett spratt. Har dock även varit lite knasig i magen och mitt illamående gör sig påmint. Spydde upp frukostgröten i diskhon imorse, hann inte in på toan. Det är så sabla trångt i magen så det är svårt att hålla ner maten, hehe.

Gud vad jag babblar. Vad har du pysslat med idag?
  • Snowboard

Jahapp då sitter man här i väntrummet... Alla symptom från igår är puts väck dessutom. Jippi! Falskt larm i vanlig ordning...

Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?