• Purlan

BF 5 juni-2014. Fler?

På väg hem. Det vill inte riktigt starta. Förhoppningsvis kan det starta själv efter en rejäl hinnsvepning. Känns som rätt beslut, gillar inte attforcera allt för mkt.

• Purlan

Holk -här händer ingenting. Känner mig som en sprickfärdig ballong, men har knappt ens några sammandragningar idag :-/

Jag är idag riktigt trött, less och har tyvärr noll tålamod med mina stackars barn:-/

Hoppas att det drar igång för dig imorgon om de försöker!!

• Purlan

Nica - jag vet inte. Eftersom igångsättningen inte funkade i fredags vet jag ej. Ska på återbesök på förlossningen på onsdag och skulle väl kunna tro att de tar hinnorna OM bebisen trängt ner mer så att det kan ske riskfritt, men mer cytotec tror jag inte de ger eftersom den inte hade rätt effekt i fredags.

Antar att de kommer att mäta bebisen igen också.

• Purlan
    Knoddas skrev 2014-06-02 10:05:13 följande:

Kan så här i efterhand konstatera att förvärkarna knappast var förvärkar, utan riktiga värkar. Vid kl 22 började vi så smått förstå att det kanske var på riktigt ändå. Kl 01.05 klev vi in på förlossningen, då hade jag värkar varannan minut och var öppen 9-10cm (!). Raka vägen in på ett förlossningsrum och kl 02.08 föddes vår lilla Alice. Nu ligger vi här på förlossningen och försöker ta igen oss allihop innan det är dags att bege sig till BB (finns inte plats åt oss där än).

Stort lycka till alla! Jag fortsätter hålla ett öga i tråden (och håller alla tummar för att det snart ska gå igång ordentligt för alla)

Stort grattis Knoddas!!! Det verkar ha varit en grym förlossning

Njut av er lilla, vi är många som är avis nu :)
  • Purlan
    Holk:

Till att börja med grattis till dottern. Skönt att allt slutade väl även om vägen dit var lite traumatisk. Hoppas att du kan njuta nu!!

Jag försvann lite från tråden där efter förlossningen. Har varit fullt ös, det märks att det är tredje barnet. Igår var han en vecka och vi har inte suttit hemma för många dagar...Hursomhelst. Förlossningen. Vi kom till återbesöket i onsdags 4/6 och det beslutades att man skulle prova att sätta igång igen. Jag var inte heöt övertygad om att det var rätt beslut, men det var fortfarande mycket fostervatten och han låg rätt högt så risken att han skulle lägga sig på tvären igen fanns. Jag fick cytotec, men precis som på fredagen hände inte så mycket mer än att jag fick täta sammandragningar, dock inte så verksamma. Vi var på utflykter, åkte till IKEA bl.a. Jag kunde ju inte gå för full maskin där precis, hade nog fyra sammandragningar på tio minuter. KOm tillbaka och det bestämdes att de skulle försöka göra ett litet hål på fosterhinnan. Eftersom han låg så högt och det fanns så mycket fostervatten fanns risken att navelsträngen skulle forsa med vattnet ut och hamna i kläm om man gjorde den sedvanliga revan, så medan en barnmorska tryckte ner bebisen stack läkaren försiktigt ett hål på hinnan och började tappa vatten. Allt gick bra och strax efter började de riktiga värkarna, då var klockan typ 18.30. Allt fortsatte precis som det skulle, värkarna intensifierades rätt snabbt och ganska snart behövde jag lustgasen. När de börjat var jag ca fyra cm öppen, kl 21 ca 6 cm och vid 22-tiden pratade jag med barnmorskan och sa att det hade varit fint med en fjärde junibebis, men att det nog blev lite tight. Hon gick ut igen och strax därefter började det trycka på ordentligt och jag fick trycka in henne igen. Hon frågade om hon skulle kolla hur det såg ut nu och jag reste mig från pilatesbollen jag satt på och hann knappt upp på britsen innan första krystvärken kom och hon precis lyckades hålla emot så att han inte kom direkt. Sambon fick trycka på hjälp och  jag pustade mig igenom väntan på hjälpen och på andra krystvärken kom han. Det blev en kanonförlossning och vi åkte hem dagen efter. 

Nu har det gått en vecka och allt flyter på. Det är fantastiskt mysigt

Lycka till alla ni som har ert kvar.
    nica -
     var det Helsingborg som var aktuellt för dig?

E april-2009 och A mars-2011
  • Purlan

Nica - vi mår jättebra allihop. Än sover han mest, men brorsorna är otroligt stolta och jag går i nån slags lugnt lyckorus som smittar på barnen (det var tvärt om veckan innan lillebror kom kan jag säga...)

Jag hann beta av en hel del läkare och barnmorskor under mina dagar där eftersom det blev många försök och det finns ju verkligen helt olika personligheter. De var ju inte så närvarande, det var mer in och göra det som skulles och ut igen. Kanske lika överallt. Jag är väl inte heller den som inbjuder till dalt, andra som behöver mer stöd får kanske det.
    Jag tycker Hbg funkat bra alla tre gånger, men har ju inger att jämföra med.

• Purlan

Jag följer er i tysthet och hoppas att ni snart har era kottar hos er

• Purlan

Snowboard - min igångsättning var väldigt smidig även fast jag var skeptisk innan. Jag var väldigt less på att vara gravid och glad att det blev som det blev efteråt. Ligger bebisen fixerad? För isf borde de väl bara kunna ta hål på hinnorna och inte använda några preparat? Om du är hyfsat mogen så klart men det måste du väl för 17 vara?

• Purlan
    Snowboard skrev 2014-06-16 21:25:42 följande:

Vattnet har gått, formligen forsade och blötte ner de enda byxorna jag kan ha. Men nu är vi iaf påväg in för koll. Kommer nog att bli hemskickad igen dock. Känner inga värkar men stark mensvärk.

Lycka till!!!
Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?