Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

BF 5 juni-2014. Fler?

Kul att det börjar komma lite bebisar i tråden!
    Någon som har BF nästa vecka liksom jag? Känns himla nära nu men ändå så långt borta om man går över.. Jag fick mkt känningar för 2-3 veckor sedan, förvärkar, slempropp och blodiga flytningar, men allt det är helt borta nu så nu känns det som kroppen förbereder sig på att hålla inne bebis länge tyvärr, gick över 3 veckor med sista barnet och misstänker att det iaf blir två veckor denna gången. Men jag längtar tills BF är passerat iaf..

• DevilsDaughter

snowboard: Bor i Karlskrona (blekinge).. Jag blev igångsatt och var vid igångsättningen inte överdrivet mogen så det va lite problem med att ens få hål på hinnorna, undra om min kropp missat helt att jag ens va gravid!? Hon vägde 3895, så inte så jättestor ändå. Är väldigt nyfiken på när hon skulle ha kommit om det skulle ha kommit igång av sig självt. Här är de lite av åsikten att så länge mamma och barn mår bra och allt ser bra ut i magen så sätter man inte igång.. Men jag hade knappt något fostervatten kvar så det var därför jag sattes igång..

• DevilsDaughter

nica: Jag var inställd från början på att gå över, riktade till och med in mig på juli. MEN så gick ju slemproppen med blodiga flytningar och förvärkar under en veckas tid , v 37-38 och jag var ju då såå säker på att det var på gång och glömde allt om att gå över. Blev otroligt besviken och deppig när alla tecken försvann och jag började inse att jag antagligen skulle gå över denna gången också. Dock har jag börjat finna mig i det något mer nu och känner mig inte lika nere över det. Dock var det en enorm besvikelse, man gick liksom på helspänn varje dag och bara väntade på att det skulle dra igång på riktigt och så det tog nog lite på psyket när man liksom började inse att det inte hände mer än så.. 
    Då går det ju åt rätt håll för dig iallafall! Jag har fått mina barn senare och senare, skönt att ha passerat BF iaf!

• DevilsDaughter

nica: Med mitt första barn så gick slemproppen och dan efter kom hon, med de andra två såg jag aldrig till någon slempropp.. Så nu när den gick denna gången så trodde jag verkligen att det var något på G, särskilt när de kom blod också! Att det trycker neråt är ju jättebra för då öppnas man lättare! Mina barn ligger alltid högt upp, även när värkarna satt igång, misstänker att det är därför jag är så seg på att få igång förlossningarna..

• DevilsDaughter

snowboard: Jag vet faktiskt inte hur lång hon var, hon mättes till 53cm på förlossningen. Men på BVC när hon mättes nästa gång, tror hon va ca 2-3 veckor då så var hon fortfarande 53 cm och BVC sa då att det antagligen blivit en felmätning på förlossningen eftersom de såg att hon hade växt och ökat i vikt och det såg jag också, hon växte väldigt fort vilket märktes på kläderna, så är osäker på hur lång hon va när hon kom.
    Tror jag gick på kontroll en gång i veckan, men det var på MVC, alltså vanliga kontroller..
    De trodde att det skulle räcka med att ta hål på hinnorna, men fick inte ens en sammandragning av det, hehe.. Fick igångsättning via dropp och de fick öka dosen måånga gånger innan det hände något alls.. Men när jag väl fick värkar så gick det extremt fort och det var en otroligt lätt förlossning, kändes nästan som fusk efteråt. 20 minuter från att jag fick onda värkar så var jag helt öppen och så krystade jag ut henne på 10 minuter. Så förlossningen från första onda värken till hon var ute tog 30 minuter. Då var jag bara öppen 1 cm när jag sattes igång, tappen låg lite halvt bakåt och den var inte helt utplånad, tror det var 1,5 cm kvar av den. Så jag var ju inte överdrivet mogen. Det som tog tid var att få hål på hinnorna, få bebisen att sjunka ner, och sedan alla åtgärder för att få igång värkarna, blev en hel del vandrande i korridoren. Detta var helt klart min bästa förlossning! 

Hinnsvepning kan man be sin BM om, en del gör det, en del inte.. En del BM vill vänta tills man gått över, medan vissa går med på att göra det tidigare och en del vill överlåta det till förlossningen på överburenhetskontrollen. Så det är helt olika. Läste om en som gick till förlossningen och övertalade dem om att göra hinnsvepning där, trots ingen avtalad tid eller så, hehe.. 

• DevilsDaughter

snowboard: De kollade alltså inte ens om du var öppen något?

nica: Hoppas det går bra idag och att du får hinnsvepning!

• DevilsDaughter

snowboard: aha ok.. Jag har BF imorgon så jag ska absolut inte klaga! 

nica: Ne, tyvärr had ejag inte det;).. Jag är som du, också sådan som inte vill vara till besvär! Jag vill också försöka vara ynklig på min MVC-kontroll nästa vecka då jag gått en vecka över tiden, men misstänker att jag kommer fega ur och inte säga något alls.. Lyckades hon göra hinnsvepning? Känner du av något?

Har nog redan skrivit om min igångsättning här.. Men upprepar isf.. När jag hade gått 3 veckor över tiden så sattes jag igång, var inte speciellt mogen, tappen låg lite bakåt osv, öppen 1,5 cm ca, ändå lyckades de efter mkt bök få hål på hinnorna, men tyvärr räckte det inte till att få några värkar, utan fick dropp för det.. När väl droppet hade börjat värka så gick igångsättningen jättesmidigt och det är min bästa förlossning av mina 3 och då har de andra två ändå varit helt problemfria förlossningar.

• DevilsDaughter

snowboard: Med tanke på att du gått över så skulle jag bli förvånad om slemproppen inte var ett tecken på att det börjar bli på gång nu! Hoppas det drar igång ordentligt mkt snart!

• DevilsDaughter

snowboard: Åhhh va bra!! Du har nog fått din bebis vid det här laget! Häftig start på förlossningen!!

nica: nope, BF idag och noll känningar.. Lite lagom uppgiven idag trots att det är den dagen man väntat på.. Hoppas din hinnsvepning ger verka snart!

• DevilsDaughter

Grattis Snowboard! Skönt att din plåga är över nu! Härligt att du är nöjd med förlossningen!!

Vaknade med samma känsla idag som igår- Det kommer ingen bebis idag… Vet ni vad min man sa igår när jag beklagade mig lite.. Att vill "vi" verkligen att bebisen kommer denna veckan då? Jag bara ehh va? Varför inte? Då sa han: Det är ju inte jättefint väder och det hade ju varit roligare att vara pappaledig när det är riktigt sommarväder. 
    Han tyckte alltså att vi gott kunde vänta med att få barnet ialla fall en vecka till så att han får riktigt semesterväder när han är ledig.. Kann ju säga att han kan vara glad att han lever idag! Jag är hemma hela dagarna rastlös med tre barn som bara vill hitta på saker (såklart)  medan jag helst vill gräva ner mig och varje dag känner mig som en värdelös mamma som inte kan njuta av att vara ledig tillsammans med mina barn.. 

• DevilsDaughter

snowboard: hehe aa han har fått äta upp dem orden kan jag säga;) Här går det segt tyvärr.. Hoppas allt är bra med er!

Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?