Inlägg från: Anonym (usch) |Visa alla inlägg
  • Anonym (usch)

Måste förälder träffa fam.hemmet?

Som rubriken lyder. Måste jag som förälder träffa fam.hemmet när jag äntligen ska få träffa mitt barn?

Har inget intresse av att träffa människor som enbart är ute efter att göra mig och mitt barn illa! (Men jag tror inte dom fattar det själva).

Soc kommer vara med vid träffen så några fler personer "behövs" liksom inte!

Vi har träffats en gång förut, det räcker så för min del. Snart är barnet hemma igen och då behöver vi aldrig någonsin mer ha kontakt. Då ska vi glömma detta h-vete och leva väl i framtiden!

Min fråga är egentligen om det "ligger mig i fatet" om jag uttrycker detta som en önskan till soc?

• Svar på tråden Måste förälder träffa fam.hemmet?
  • Anonym (usch)
    Anonym (been there) skrev 2014-05-19 19:37:28 följande:

Säg att du inte känner dig bekväm med det. Inte att du inte vill eller sådär utan gör på 'bekväm' kortet.
    Ja, så kommer jag säga. Men låter det konstigt? Kan det ställa till problem för mig? Jag tänker att eftersom jag vill ha hem barnet så fort som möjligt så måste jag samarbeta i absurdum - hur illa jag än tycker om dom.
    Jag försöker tänka hur skilda föräldrar gör när dom har barnen varannan vecka, ibland har man ju en person som sköter överlämningar för att föräldrarna ska slippa träffas. Så skulle jag vilja ha det.

Mitt barn är tonåring och vet på ett ungefär vad jag anser om "hemmet", barnet är inte direkt överförtjust själv i dessa märkliga människor. (minst sagt)

• Anonym (usch)
    Dixie skrev 2014-05-19 19:39:04 följande:
    låter ju hemskt med ett familjehem som vill barnet de har i sin vård illa - det kan väl inte stämma? 
    Som sagt så tror jag inte dom själva förstår vad dom gör?!

Manipulation och smutskastning av barnets förälder är inget annat än skadligt för ett barn. Att jämföra med hur vissa skilda föräldrar gör om den andra föräldern.
  • Anonym (usch)
    Anonym (tveksam) skrev 2014-05-19 19:41:50 följande:
    Antar att du har vårdnaden om ditt barn? I så fall måste handläggarna göra upp med dig om formerna för umgänget .....
    Ja, jag har vårdnaden. Men jag vill verkligen samarbeta till varje pris med soc - inte med fam.hemmet dock om jag slipper.

Barnet måste komma hem snarast, innan denne mår än sämre. Hemlängtan är enorm från barnet och självklart är min längtan lika stor.
  • Anonym (usch)
    Anonym (Soc.) skrev 2014-05-19 19:46:42 följande:
    Det lär knappast vara till din fördel vad det gäller att få hem ditt barn att du uppför dig som en barnunge och vägrar interagera med människor som ditt barn faktiskt bor med och som är viktiga för ditt barns vardag. Jag misstänker att du kraftigt bedrar dig när du tror att ditt barn snart är hemma igen. Vilka förändringar har skett sedan ditt barn placerades?
    Jag har aldrig vägrat något, vad pratar du om? Förstår att du arbetar på soc som hittar på saker helt tagna ur din egen fantasi - tragiskt!

Finns inget mer som kan förändras. Allt är i sin ordning, vilket det har varit alltför länge nu

Men visst KAN jag träffa dom. Så mycket bryr jag mig inte och jag agerar vuxet i alla situationer - alltid!

Dom sköter inte sin del av "uppdraget", men eftersom det är något som gynnar mig och barnet så kommer jag inte ta upp det till soc.

Jag tror också att jag kraftigt bedrar mig om jag litar på soc och att soc kraftigt bedrar både mig, barnet och familjehemmet med nya lögner. Men med en bra advokat har dom nog svårt att vinna.
  • Anonym (usch)
    Bling1975 skrev 2014-05-19 19:54:35 följande:
    Om du är en bra förälder och vill ditt barns bästa så får du samma råd som frånskilda får av mig. Bit ihop, visa din goda vilja och gör allt för att underlätta för ditt barn som måste vara där. En stor grej som underlättar för barnet är att inte behöva bära bördan av en förälders ilska och sorg. Hjälp barnet att försöka må bra där barnet nu bor, bekräfta att det är ok att gilla dem med. Och när det händer något som du och barnet inte tycker om, ge barnet verktyg att hantera det istället för att spä på barnets hemlängtan och ilska mot fosterfamiljen. 

Om de pratar skit om dig till barnet så tycker jag att du på ett lugnt sätt ska ta upp det med soc. Säg bara att det är helt ok att de tycker vad de vill om dig, men ditt barn mår inte bra av att höra kritik om mamma.

Lycka till, hoppas det reder upp sig och att du och ditt barn kan få det bra tillsammans igen.
    Jag har aldrig någonsin sagt ett ont ord om fam.hemmet - istället har jag försökt prata gott om dom och sagt "vad bra att dom...... bla bla bla " (när dom gjort något snällt eller bra nån gång)

Jag behöver inte spä på barnets hemlängtan, det är väl nästan självklart att ett barn som blivit fråntagen sitt hem, sin familj och hela sin trygghet längtar hem?
  • Anonym (usch)
    goggles skrev 2014-05-19 20:10:27 följande:
    Jag hade sagt något i stil med att jag skämdes och att skammen var svår och jada jada... 
    Tack för ditt svar. Men jag har absolut inget att skämmas över! Tvärtom faktiskt!
  • Anonym (usch)
    Anonym (Soc.) skrev 2014-05-19 20:19:26 följande:

Ditt barn är alltså tvångsomhändertaget. Du anser inte att det finns några brister som du behöver rätta till och tror fortfarande flera månader senare att ditt barn snart ändå får komma hem, trots att det inte skett några förändringar.
    Du vet ingenting om mig! Tror du blandar ihop mig med någon annan?
  • Anonym (usch)

YES, en av föräldrarna i fam.hemmet har blivit allvarligt sjuk.

Barnet flyttas hem!! Vi är såååå lyckliga

Flyttar efter skolavslutningen!

Ibland tror jag på karma, snart händer det nog något hemskt med soctanten också!

• Anonym (usch)
    Drottningen70 skrev 2014-05-24 20:38:30 följande:
    Du sitter och skrattar åt att en människa blivit allvarligt sjuk? Så fruktansvärt. Hoppas du inte visar det för dina barn..

Eftersom jag vet att du är en soctant så har jag överseende med att du inte förstår!

Jag skrev mina glada gubbar efter meningen om att barnet kommer hem!

DET skrattar hela familjen åt såklart!
  • Anonym (usch)
    Anonym (Usch 2) skrev 2014-05-24 20:47:05 följande:
    Fy vilken hemsk människa du verkar vara TS!!!

Varför?
  • Anonym (usch)
    Drottningen70 skrev 2014-05-24 20:53:27 följande:
    Därför att du skrev YES, nån har blivit allvarligt sjuk, och även sitter och hoppas på att det ska hända andra.. Jäkligt ofriskt...

Jag förtydligar igen så k a n s k e även Du förstår?

Jag skrev yes för att mitt barn kommer hem!

Jag har aldrig skrivit att jag hoppas att något ska hända någon!!!!

Jag skrev om karma, ungefär som talesättet "somliga straffar Gud med detsamma".

Nu lämnar jag tråden!
  • Anonym (usch)
    Anonym (Usch 2) skrev 2014-05-24 20:59:01 följande:
    För att du blir glad att någon har blivit sjuk och dessutom har mage att önska att det händer dåliga saker med andra också! Jag kan förstå att du blir glad över att du får hem ditt barn men verkligen hemskt att önska olycka över andra...!

Läs inlägg 25.
Svar på tråden Måste förälder träffa fam.hemmet?