• beckanil

Vila i vagn eller säng?

Har en snart tre-månaders som än så länge har vilat i vagn och sover (på nätterna alltså) i säng. Dock börjat vilandet tunnas ut och det verkar som han störs av att vila i vagnen. Så, jag har funderat på att börja låta honom vila i sängen men oroar mig lite för att han på nåt sätt kan missta nattsömnen för vila om han får ligga i sängen. Alltså, att han börjar vakna korta perioder på nätterna för att han vilar på samma ställe. (nu sover han mellan 22/23 till 07/08)

Någon som har erfarenheter och märkt skillnad?

• Svar på tråden Vila i vagn eller säng?
  • beckanil
    ClaraV skrev 2014-05-19 17:34:54 följande:
    När min dotter var liten så fick hon vila lite här och där. Beroende på vart vi var. Men om vi var hemma så skedde oftast vilan i sängen, tycker inte att det störde hennes nattsömn utan det funkade bra.

Men hon kunde sova nästan överallt. Kunde slockna i babygymmet när jag dammsög haha.

Du kan ju testa med att rulla in vagnen i sovrummet för att minska störningsmoment om du är orolig annars :)
    Haha, oj vad skönt! :)

Ja, det skulle jag ju kunna göra. Vill gärna att han sover lite mer eftersom jag ser att han är dödstrött efter att bara vilat tio minuter men samtidigt hade det varit skönt att också slippa tassa runt på tå. Vet att en del säger att man måste lära bebisar att sova med ljud men jag föredrar att han sover än att jag ska väsnas och han vaknar stup i kvarten.
Svar på tråden Vila i vagn eller säng?