• Anonym (ts)

Pergotime.

Hej någon mer som äter pergotime ? som vill dela "symtom" osv.

Jag började med pergotime den 5/5 första kuren.
    Dagarna jag åt pergotime så hade jag lite värk i magen ,
    Sen dag 13 gjorde jag ett vul och gyn så ett ägg som bara var 10 mm och han tyckte det var väldigt kostigt att det inte var större pga att slämhinnan var så bra. 
    Så han undrade om jag tog äl stickor om jag redan hade haft äl redan?
    eller så kanske jag skulle får äl början av denna veckan eller inte alls.
    sen den 15/5 började jag får värk igen och i lördagsnatt fick jag ett litet "hugg" i magen. 
     Så någon som haft så?
    När har/hade jag äl?

Har försökt bli gravid i 2 år och 10 månader nu 
    Glad

• Svar på tråden Pergotime.
  • Anonym (malin)

Jag har tagit pergotime 5 kurer sedan December 2013, endast uppehåll en månad.

De biverkingar jag har är:
    vätskeansamling (enormt skillnad på brösten till och från i cykeln).
    Flimmer framför ögonen framförallt kvällstid, som blixtrar ungefär.
    Huvudvärk
    Extremt trött
    Humörsvängningar

Jag hoppas innerligt att det här är sista gången jag behövt ta tabletterna, har nu gått vidare till att även ta ovitrelle ägglossningspruta och preparerade spermier och insemination som blir nu i veckan.

Hade idag på cd 17 ett fint ägg på ca 23 mm, slemhinna på 11 mm, så bästa möjliga förutsättningarna enl. min gynekolog. Har tagit ovitrelle idag.

• Anonym (ts)

ok huvudvärk hade jag dagarna jag åt tabletterna.
    får hoppas att det är din sista gång Glad

• Anonym (ellen)

Hej, får jag vara med? Tar min första kur från torsdag. Nervöst! Hoppas på inga biverkningar men att äggblandningen växer stor. Ska på vul nästa vecka.

• Anonym (ellen)

*äggblåsan. inget annat

• Anonym (ellen)

*äggblåsan. inget annat

• Anonym (ts)

ok spännande =) 

• Anonym (ellen)

Ja, spännande Och nervöst! Och så förhoppningarna. Gjorde du ältest? Fick du utslag nångång? Vet du när din bim är? Ska du göra blodprov? Sorts...många frågor Åt du dag 5-9 eller 3-7?

• Anonym (ts)

Hej har inte tagit äl test. Vet inte när jag ska ha bim riktigt oregelbunden mens, bör ha de om ca 2 veckor jag åt dag 5-9

• Anonym (ellen)

Okej, hoppas du inte får mens utan plus! Jag tänkte nog testa med ältest. Blir lite osäker på när man borde börja. Ska på vul dag 11 eller 12 så tänker att jag kan vänta till dess iallafall. Mådde du dåligt under tablettdagarna? Hur mår du nu efter?

• Babyboom

Hej! Jag hänger på här om det är okej. Jag och sambon har försökt i snart 2 år nu och fick pergotime utskrivet förra månaden, så började nu i maj. Är nu inne på dag 16 och misstänker ÄL igår då jag hade molande värk i princip hela dagen.. Känner mig dock fortfarande spänd i tjejmagen. Kul om vi kan följas åt! :)

Svar på tråden Pergotime.