• Ellinorans

BF Nov/Dec 2014 Malmö?

Hej alla blivande mammor! :) Finns det fler i Malmö som är runt 30 som väntar sitt första barn i nov/dec? Jag hade gärna satt ihop en mammagrupp för blivande föräldrar i centrala Malmö :) Min vårdcentral (Cura) har tyvärr inga mammagrupper - så då får man fixa sin egen :) Är själv en lugn och glad tjej som gillar att sy, sticka, pyssla, vandra i naturen, dansa och äta god mat - och nu är jag gravid i vecka 11!! Kan inte förstå det än :)

• Svar på tråden BF Nov/Dec 2014 Malmö?
  • cammen15

Hej

Hoppar gärna in hos er =)

Är 29år och jag och min sambo väntar vårt första barn till den 12oktober.

Funkar det, även om det inte är nov/dec?
    Är väldigt sugen på att lära känna lite folk och även utbyta erfarenheter.

Vi bor hyfsat mitt i Malmö.

Är nu i vecka 28 och väntar med spänning =)

• VLa

Hallå brudar. 

BF 21/12 för mig. Har lite dålig koll på det här med mammagrupper och dylikt. Går hos BM i Limhamn, men inte privat. 25 år, glad som fan, sambo och volvo (ungefär), haha. 

Någon som är sugen på att få ihop en mammagrupp eller hur ser det ut? 

• MiRy2

Hej!

Jag har BF 8/12, väntar mitt första barn. 25 år och sambo. Bor centralt i Malmö. Går hos Barnmorskemottagningen City.

Vore kul om vi blev ett gäng.

• prinscharles

Nu är det ju ingen som har skrivit här på ett tag men jag chansar... :)

Jag är 27 bor centralt i Malmö och är gravid med mitt första barn, bf 15 december. Jag träffas gärna och snackar! :)

• Mammaliten86

Hej!

Hittade den här tråden nu.. Vi väntar vårt andra barn med BF 9/11..

Hade varit roligt att träffa lite flera mammalediga,kul att kunna bolla lite tankar och umgås!

Har ni träffats något redan? Kanske lite sen på det..

Är 28 år och har sedan innan en dotter på 2 år.

• prinscharles

Ja men nu är vi ju några som skrivit här den senaste tiden! Vad skulle ni vilja hitta på?

Jag går förresten också på mödravårdscentralen city! :)

• Gullelullannn

Kul att vi börjar bli flera! Borde absolut styra upp något. Finns ju en hemlig Facebook grupp tex för Bf dec generellt. Kanske någon är duktig på sånt och kan fixa en för oss i malmö? :)

• Ptrisan

Jag hoppar in och hoppas på att här fortfarande är lite aktivitet! Jag är 26 år, Bf 12/12. Jag bor på erikslust och går hos bm på cura erikslust, nära och bra!

• Ptrisan

Föresten ang att föda i lund, jag har redan bojkottat Malmö pga inte behöva skumpa runt i en taxi med en nyfödding 6 timmar efter nedkomst nu när Malmö inte har något patienthotellet. Föder man i lund (och Malmö med för den delen) och allt är okej får du ju komma till patienthotellet i lund efter ett antal timmar. Då får partnern också lov att stanna över (kostar typ 350/dygn) och det är något som vi värderar, att inte min sambo ska behöva köra ifrån oss.

• mariedal

Hej! 

Jag har bf imorgon, men räknar med att gå över tiden eftersom det är första barnet. Hade varit kul att samla ihop ett gäng och ses nån gång i december eller liknande. Jag bor vid S:t Knuts, är 29, har varit hemma sedan 2 veckor innan bf och börjar redan känna mig rastlös. Jag som hade tänkt sitta hemma och spela alla indie-spel jag inte hunnit kolla in har istället funnit mig själv försöka rengöra kakelfogar med 24%-ig ättiksyra. Ser verkligen fram emot att slippa vara gravid, bli någorlunda normal, och framför allt få träffa den fantastiska lilla varelsen som sparkar runt därinne i magen! 

Känner redan nu att det kommer bli viktigt att se till att träffa andra människor under föräldraledigheten, och det är därför jag har börjat hålla utkik efter andra blivande föräldrar. 

Hittade den här videon till blivande föräldrar; 
    vimeo.com/channels/staffpicks/63265878

Charmigt instrumentell och lustig.

• Carolinek86

Hej hej! Har någon av er träffats? Jag har en 5-månaders bebis och jag hade gärna velat träffa någon jag bor nära värnhem.

• HannaW

Hej,

Är nyinflyttad till Malmö och skulle gärna vilja träffa lite andra mammor. Jag fick mitt andra barn i dec -14.

Svar på tråden BF Nov/Dec 2014 Malmö?