Inlägg från: Anonym (oj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (oj)

Hur hanterar ni åldersnoja?

Oj ja hur gör man?

Jag har åldersnoja nu för min äldsta kommer snart flytta hemifrån (min lillskrutta HUR blev hon så stor plötsligt??) jag är inte där jag tänkte mig att jag skulle vara i livet och har svårt att finna min plats här där jag är.

Mitt bästa råd är att fundera på hur du vill att ditt liv ska gestalta sig framöver. Karriär? Familj? Köpa boende? Oh sen jobbar du dig dit, steg för steg MEN glöm inte att leva IDAG, i nuet där du ÄR.

Njut den där solnedgången helt och fullt, tänk inte en dag eller ens en timme framåt. Njut din frukost, njut av att du pratar med dina vänner osv. Försök, skitsvårt (för mig iaf) men jag gör mitt bästa.

• Anonym (oj)
    Funderingar01 skrev 2014-05-18 09:29:35 följande:
    Jag har ingen åldersnoja. Och har aldrig haft. Jag tror jag är rätt nöjd med var jag är i livet och vad jag har åstadkommit, på det stora hela.

Hmm, varför är det så? Det kan man undra. Kanske det delvis beror på att jag är uppvuxen med att inte ålder varit så viktigt? Det har liksom inte så mycket med saken att göra, för mig. Jag har nog aldrig riktigt förstått vad nojjorna handlar om. Man är ju den man är, och det förändras ju inte av ålder.

Men visst, ibland kan jag slås av att jag närmar mig 40(men inte med några jobbiga känslor eller så), men det blir mer som att jag förundras av hur snabbt tiden går och vad mycket vi har hunnit med ändå. För sju år sen föddes mitt första barn, men det känns som att han alltid har funnits smile1.gif .

Så ja, spännande fråga smile1.gif .
    Så där var jag också innan jag blev 40. Eller, just 4 kändes bra, men nu... 42 år och är inte där jag tänkt mig att jag skulle vara betydligt tidigare i livet.
  • Anonym (oj)
    Funderingar01 skrev 2014-05-19 09:17:01 följande:

Ja, oj då. Du menar att det smyger på efter 40 alltså? Spännande, får väl se vad som händer smile1.gif .
    Nä, det måste det ju inte göra! Du kanske slipper, vi får hoppas det. För mig handlar det nog också om andra större förändringar i mitt liv.
Svar på tråden Hur hanterar ni åldersnoja?