• Anonym (nyfiken)

Sugardaters

Hej!
    Läste precis Patrik Lundbergs krönika på aftonbladet om prostitution. Han skrev om en hemsida som jag tror är den här:

sugardaters.se/&se4&kw=sugardating&gclid=CIvrvbW4s74CFcv7cgodyqsAbw

Nu till frågan:
    Är det någon här som är med på sidan? Någon som träffat någon därifrån? Jag är nämligen själv sugen på att testa, men vill gärna ha lite mer info först. Där står ju att man kan bli medlem där om man söker ekonomiskt stöd, men räknas inte det som prostitution? I krönikan så stod det att om någon betalar en telefonräkning åt mig och jag ger tillbaka genom sex så räknas inte det som prostitution, men är det verkligen så här i Sverige?

• Svar på tråden Sugardaters
  • Radhuspinglan

Man måste inte ha sex med sina sugardadys. ;)

• Anonym (nyfiken)

Vad kan man annars ge då? Det bygger ju på något slags utbyte. :)

• DJD

Utbyte kan också vara att bara omgås. Hänga. Sällskap. Sex är trevligt men absolut inget måste.

• Flashwebb

Hejsan

Joo...Mycket riktigt så är sugardaters en sida där du kan köpa sex...Har själv gjort det

Peter

• Flashwebb
    Anonym (nyfiken) skrev 2014-05-17 19:11:20 följande:

Hej!
    Läste precis Patrik Lundbergs krönika på aftonbladet om prostitution. Han skrev om en hemsida som jag tror är den här:

Nu till frågan:
    Är det någon här som är med på sidan? Någon som träffat någon därifrån? Jag är nämligen själv sugen på att testa, men vill gärna ha lite mer info först. Där står ju att man kan bli medlem där om man söker ekonomiskt stöd, men räknas inte det som prostitution? I krönikan så stod det att om någon betalar en telefonräkning åt mig och jag ger tillbaka genom sex så räknas inte det som prostitution, men är det verkligen så här i Sverige?

Får du betalt för att utföra en sexuell handling så är det prostitution
  • Anonym (B)
    Anonym (nyfiken) skrev 2014-05-17 19:11:20 följande:

Hej!

Nu till frågan:

Grejen med s.k. sugardating (sugar daddy, sugarbaby osv.) är att man undviker att bryta mot lagen genom att det inte är sex i sig man betalar för. Man ger "gåvor" till en person man valt att dejta. Dessa gåvor kan ju då vara pengar, ibland kläder, lyxprodukter m.m. Om din dejt sen väjer att ha sex med dig så är det inga konstigheter. Så i princip är det prostitution dolt under att man "dejtar" någon som ger en "gåvor". Gissar att sugar daters är någon svensk version, men finns massor med liknande sidor.

När du skriver att du är intresserad av att gå med, menar du som en som ger "gåvor" eller en som får?
  • fornminne
    Anonym (B) skrev 2017-02-18 18:42:47 följande:
    Grejen med s.k. sugardating (sugar daddy, sugarbaby osv.) är att man undviker att bryta mot lagen genom att det inte är sex i sig man betalar för. Man ger "gåvor" till en person man valt att dejta. Dessa gåvor kan ju då vara pengar, ibland kläder, lyxprodukter m.m. Om din dejt sen väjer att ha sex med dig så är det inga konstigheter. Så i princip är det prostitution dolt under att man "dejtar" någon som ger en "gåvor". Gissar att sugar daters är någon svensk version, men finns massor med liknande sidor.

När du skriver att du är intresserad av att gå med, menar du som en som ger "gåvor" eller en som får?
    Om din dejt sen VÄLJER att ha sex med dig?

Nej, då är det ju inte prostitution. 

Grejen är ju att om någon betalar mig för sex (på ett eller annat sätt) så förväntas jag ha sex med personen. Men så är det alltså inte vid sugardates?

Jag fattar att gränsen mellan uttalade och outtalade affärsöverenskommelser kan vara svår att dra. Men inte gör jag mig väl skyldig till sexköp om jag bjuder hem ett ragg, betalar taxi och käk åt oss och vi sedan har sex?
  • Anonym (B)
    fornminne skrev 2017-02-18 20:18:15 följande:

Om din dejt sen VÄLJER att ha sex med dig?

Nej, då är det ju inte prostitution. 

Grejen är ju att om någon betalar mig för sex (på ett eller annat sätt) så förväntas jag ha sex med personen. Men så är det alltså inte vid sugardates?

Jag fattar att gränsen mellan uttalade och outtalade affärsöverenskommelser kan vara svår att dra. Men inte gör jag mig väl skyldig till sexköp om jag bjuder hem ett ragg, betalar taxi och käk åt oss och vi sedan har sex?

"Väljer" att ha sex med dig, men det är egentligen underförstått av både parter att sex står med på menyn. Oftast. Förekommer också sugar dating utan sex, dock kanske inte lika vanligt.

Sugar dating är väl mer lilkt vad man inom prostitution brukar kalla "the girlfriend experience".
  • Anonym (B)
    sweet lady di skrev 2017-03-02 19:53:03 följande:

Jag har svårt att tänka mig att någon betalar en ung sexig brud en massa pengar för att sitta och småprata. Naturligtvis är det inte tvång att du ska låta dem knulla dig men nog är detta uppgjort för att du ska låta honom få det han egentligen vill av dig innan kvällen är över

Det finns, men är inte lika vanligt. Och eftersom denna slags "marknad" inte alls är lika stor i Sverige som i t.ex. USA så är dessa personer knappt förekommande i Sverige. Dock en hel del i USA som gör så, men relativt är det ju förstås mycket vanligare att det förväntas sex.
Svar på tråden Sugardaters