810grams pojke
Hej, i februari föddes min Son i v 29+5 med akut kejsarsnitt pga Havandeskapsförgiftning + att dom enligt UL mätningar såg att flödet var dåligt och att han vart väldigt liten för sina veckor. dom gissade på 650gram . Så halmstad sjukus kunde inte ta emot mig då han var för liten så vi blev skickade till Lunds sjukhus.
Dom var helt underbara på Lund och jag kände mig mer säker där än halmstad men trots det så var otroligt rädd och ledsen då mina tankar var inställda på att han skulle dö. vi skulle inte få våran son med oss hem, vi skulle få med oss en liten kista. det var de tankarna som hela tiden flög runt i mitt huvud och rädslan finns fortfarande att han ska hittas död i sängen eller vagnen här hemma,
Under kejsarsnittet och sonen fått gå iväg med sköterskor och sin pappa så såg läkaren att jag hade massa proppar i min moderkaka, och han tyckte det var bra till utbildningssyfte så han tog bilder, sedan sa han att hade vi väntat någon dag till så hade våran son dött.
fått totalt 100stick under denna långa resa.
Sonen har fått totalt 3 blodtransfusioner
ca 20 blodprov
och massa annat. han har haft det jobbigt, ändå har han vart friskare än många andra prematurer trots att han vägde 810gram och var 32,5cm kort vid födseln.
han gick ner till 755gram innan han började gå upp i vikt.
han är nu snart 3 månader gammal och väger 2520gram , fortfarande mindre än de flesta normalviktiga nyfödda.
man får kommentarer vart man än går, både spydiga och snälla sådana.
berätta gärna lite om era egna resor ni som har prematurer och ställ gärna frågor.
755gram och 1 vecka vs. 1155gram och 3 veckor
Teddy Junior Logan