Har du en 4-åring som vilar middag på dagis?
tacksam för svar. :)
tacksam för svar. :)
Dottern på 4,5 sover en liten stund på förskolan, runt 30 minuter kanske. Men hon har autism, så hon behöver vilan rent mentalt för att orka med dagen. Hemma sover hon inte. Hon är också vad jag vet enda barnet som regelmässigt sover på förskoleavdelningen (3-5-årsavdelning).
Lillasyster som är drygt 2 år sover både hemma och på förskolan, men jag misstänker att hon kommer att sluta med det hemma under detta år. På förskolan lär hon väl fortsätta (av gammal vana, om inte annat) tills hon byter avdelning som 3-4-åring.
Nej och jag känner ingen vars barn över 3 år sover middag på fsk heller.
Nej, han slutade sova middag när han var 2 år, så han lär inte göra det när han är 4 heller...
min son är 6 och han slocknar en stund efter lunchen fortfarande=)
Nej alla mina barn har slutat att sova middag ungefär vid 2 års ålder.
På min dotters dagis vilar dom efter lunchen men hon sover inte där, tack och lov. Skulle hon vara vaken alldeles för länge på kvällen sen. Hon slutade sova middag när hon var mellan 1½ -2 år.
inte nu - men sonen sov alltid middag på förskolan fram till 4,5 år
Min 5,5 åring slutade sova på dagtid (både hemma och dagis) när hon var 2,3 år och min 3,5 åring slutade sova på dagis när hon var 3 år
Nej.
Det har hon inte gjort på 1,5 år.
Hennes storasyskon slutade ungefär i samma ålder, runt 2,5 år.
Mitt barn slutade sova middag regelbundet vid 4 men kunde göra det till och från efter detta.