• jagochnois

Har du en 4-åring som vilar middag på dagis?

tacksam för svar. :)

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Har du en 4-åring som vilar middag på dagis?
  • Drottningen70

Nej, men en på snart 6, som fortfarande slocknar efter lunch..

• jagochnois
    tundra skrev 2014-05-16 18:19:34 följande:
    Ja. Han sover ca 2 timmar.

Hurså?

bara undrade. min son fyllde 4 år i slutet på mars och sover middag på dagis. ca 1,5 timme mer om han får. ;)

känner ingen i min omgivningskrets som har eller har haft en fyra åring som sover/sovit middag. och ingen på dagis och har läst mycket om barn under 3 som slutat med det. vet om att alla är olika och jag skulle aldrig få för mig att inte låta han vila. han sover somnar bra på kvällen och sover bra på natten och vaknar i bra tid på morgonen.

men var bara nyfiken nur det ser ut i resten av sverige. :)

tack för svar!!! :)
  • sasso78

Sonen blir 4 om 2 veckor och nej han sover inte middag, varken hemma eller på dagis. Har han inte gjort sen har var knappt 2 ½ år. 

• Tow2Mater

Kan inte svara ja eller nej, då hans dagis ville de vilade/sov, men eftersom han inte ville gora det, bytte vi dagis då han var 4.5 år till ett där de inte behovde vila/sova. Funkade mycket bättre efter bytet.

• Erki

Japp, dottern var över 4 när hon slutade sova middag och sonen är snart 4 och sover fortfarande middag vissa dagar. Vi har kommit överens med personalen att dom får bestämma när han kan vara vaken och när han behöver sova. Sen får vi ta de lite piggare nattningarna hemma sen :)
    Skulle aldrig tvinga honom att vara trött hela eftermiddan bara för att nattningarna ska gå lättare.

• tundra

Kan tillägga att sonen 4 år inte sover middag hemma mer än en powernap och han är ofta den enda som sover på hans avdelning. Vilan där är helt valfri men han väljer att sova mån-fre och mår utmärkt och sover bra på natten.

Lillebror på 2 år gillar också att sova och tar de flesta dagar en middagslur på 3-4 timmar. Även hemma.

• CeciliaB

Min dotter slutade strax innan hon fyllde 3, när nattningarna började bli utdragna på kvällarna....

Svar på tråden Har du en 4-åring som vilar middag på dagis?