• Rikard

Angående att låta barnets kompisar stanna på middag...

Jag tycker alltid att det är trevligt att ha folk på middag. Gillar att laga mat. Och gillar folk, inklusive barnens kompisar.
    En eller två kompisar är aldrig några problem att fixa mat till. Om inte huvudrätten räcker går det alltid att fixa till något tilltugg som drygar ut, något med grönsaker, kanske till och med en liten förrätt eller bara lite bröd att doppa i en god olivolja. Det ordnar sig.

Däremot anpassar vi inte maten till spontangäster på samma sätt som om de varit inbjudna. Vi bryr oss inte om de är vegetarianer eller inte äter fläskkött t.ex. De får äta det som bjuds eller låta bli.
    Skulle det vara hela horder med barn så skulle det däremot inte fungera.

• Rikard
    Kasperina skrev 2014-05-15 22:49:54 följande:
    Jag och mina kompisar åt hemma hos varann jämt och ständigt, minns inte att det någonsin var några problem trots att mina föräldrar hade rätt kasst med pengar. Kompisarna fick käka torskrom eller havregrynsgröt precis som vi. Vi tyckte det var spännande för vi fick så olika mat beroende på vem vi åt hos
    Torskrom! Vad nostalgisk jag blev. Såna där runda skivor som mamma stekte. Finns sånt fortfarande?
Svar på tråden Angående att låta barnets kompisar stanna på middag...