9 mån och ammar bara! Vad göra?
Att sluta amma låter som ett idiotförslag. Mellansjö en ammade uteslutande i drygt 8 månader och enligt barnläkaren inget som helst problem. ALLA mina barn - jag har tre - har droppat riktigt rejält när amningen dragits ner lite mer (avslutad nattamning och glesare dagtid). Min yngsta är snart 11 månader. Han är matintresserad och äter frukost, lunch och middag men för ungefär en månad sedan slutade jag nattamma (nattamnade OFTA) och blev lite mindre dagtid också (ammar fortfarande en hel del) och upptäckte på läkarkontrollen idag att han vuxit bra på längden men vikten sjunkit som en sten. Även om han är mat intresserad så blir det tvärstopp om han är för hungrig. Då får vi amma lite först och äta sen. Totalt amningsstopp verkar som sagt hel-koko.....bokstavligen. Upplever du att det är huvudsakligen ointresse eller jobbigt med konsistensen etc.? Har du testat att skedmata t.ex bröstmjölk och vatten bara för att få en känsla av att få föda på ett annat sätt? Alla barn gillar inte att äta själva i samma utsträckning. Mellan sonen ville enbart äta själv och körde blw. Y gata som är mat intresserad och äter stoppar allt i munnen utom just mat. Han tar gärna i handen och misär etc men i munnen kommer det inte.