• Shoreline

Utebliven mens, negativt gravtest

Hej!
    Min mens är nu 5-6 dagar sen. Jag har som molvärk i "tjejmagen". Jag har tagit graviditetstest som visar negativ, senast igår. Jag vet inte vad jag ska tro. Detta har aldrig hänt innan utan min mens har varit punktlig. Jag skyddar mig med hjälp av en p-dator så jag mäter temperaturen varje morgon. Och jag ligger mycket högre nu än vad jag brukar. Dock så sjönk min temp typ 2 dagar innan min mens skulle ha kommit men sen har den stigit igen. Jag har lite ömmande bröst och känner mig extremt trött. Annars känner jag mig som vanligt. Börjar bli orolig. Kan jag ha haft ÄL då när min temp sjönk precis innan mens? Men man kan väl inte ha det två gånger under samma cykel? Jag har även mer flytningar än vanligtvis. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Utebliven mens, negativt gravtest
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! Det kan ha varit så att din äl var sen och kom när din temp sjönk. Jag tycker att du ska vänta ett par veckor och ta ett test då. Lycka till

• Shoreline

Tack för svar!

Så min ÄL kan alltså ha kommit 2 dagar innan mensen? För min temp har sjunkit innan det också i denna cykel och då "varnade" min p-dator mig för ÄL. Så om det är så som du säger innebär det att min mens kan komma nästa vecka istället då?

Svar på tråden Utebliven mens, negativt gravtest