Hur skulle ni reagerat på detta? Jag har skrivit till rektor!
Har en dotter som går i 3:e klass, och detta är en väldigt lång historia men jag väljer att göra den kort..
Det finns, i synnerhet två, mycket stökga elever /killar i klassen. De har varit stökiga hela lågstadiet. Jag ska räkna upp ett axplock av vad de kan göra:
En kastar saker (pennor,böcker) omkring sig så fort han blir sur/åtsagd. Det värsta är att han själv nte behöver plocka upp det utan lärarna uppmanar de andra eleverna att hjälpa till, vlket får mig att se rött!!
De kan sparka, slå lä'rare. Är uppkäftiga och användr MYCKET fula ord till 'även lärarna.
Smäller igen dörrar--
Var och hälsade på där idag på förmiddagen och fick med egna ögon se detta som min dotter berättat om. En var sur och kastade omkring sig böcker.
En var störande på en lektion, satt och gungade på ett bord så störande ljud upptod. När läraren sa till att vara tyst så tittade hanbara och fortsatte. Läraren sa till honom att gå ut, mn han bara tittade på henne och gick inte ut. Hon gick fam till honom och höll om honom så han inte skulle kunna gunga på bordet, han bara tittar på henne och så tar han en penna och börjar knack med den i väggen istället.
I den här stilen håller det på mest varje dag. Jag fattar att alla barn inte är änglar, men jag undrar verkligen vad dessa barn har för fel?? För något stort fel måste de ju ha? De är ju totalt respektlösa och för mig påminner de om småbarn i trotsådern, 3åringar!
Blir irriterad påatt lärarna och elevrna ska behöva störas av dessa elever, och nu har jag skrivit ett långt brev tilll rektorn!!
Dessa elever behöver ju uppenbarligen stöd. kanske gå i en resursklass eller ha en elevassistent vid sig hela tiden. Men något behöver ju göras!! Eller är det normalt att barn får bete sig så här och gå i vanlig klass?
Hur hade ni reagerat?