Inlägg från: Majsan70 |Visa alla inlägg
  • Majsan70

Försäkra katt?

ALLA våra 6 katter är försäkrade. Högsta veterinärvård, med rehab och mediciner som ingår samt livförsäkrade. Tre av dem är avelsförsäkrade.  Hundarna och hästen är oxå rejält försäkrade.
    Det blir snabbt dyrt om en katt blir sjuk. Ruskigt dyrt!

• Majsan70
    nemo1 skrev 2014-05-16 18:25:31 följande:
    Vad tragiskt det är att se att nästan 20% inte har sina katter försäkrade. Kan inte tänka mig att någon när det väl gäller och vad ni än säger här pungar ut med 30-40.000:- utan då avlivas katten.
    Jag kan bara hålla med dig i den här frågan. Och alla argumenten för att inte försäkra är jättedåliga. Enda hållbara argumentet är att man skiter pengar och kan punga ut utan att blinka om djuret blir sjukt. 

ALLA katter kan bli sjuka eller skada sig oavsett raskatt eller huskatt, innekatt eller utekatt. 
  • Majsan70
    lövet2 skrev 2014-05-15 00:05:15 följande:
    En riktig utekatt är inte en kelgris. Den drabbas inte av alla dessa vällevnadssjukdomar som innekatter får. Den har kvar sin naturliga instinkt att gömma sig, ligga helt stilla och bara vänta ut skador och sjukdomar. Därför är det inte särskilt stor chans att kattens människa ens märker av någonting förrän katten mår bra igen. Eller - naturligtvis - dör av sina skador.

Om vår katt någon gång hade dykt upp hemma med en svårare skada, så hade han antagligen dött av hjärtslag i fall vi hade försökt stoppa honom i bilen och skjutsa honom till en veterinär. Bilar var hans största fasa och skräck ...
    Nje jag håller inte med dig. Åtskilliga är d utekatter av både förvildad som tam sort som vi stött på som varit tydligt sjuka. 
Svar på tråden Försäkra katt?