Ursäkta mig då...
I morse under alla bestyr med att käka och klä på sig så börjar den äldsta och vissla och så följer den mellersta efter, jag ber dem att sluta vissla och de gör det i fem sekunder sen är de på det igen. "Lägg av då" säger jag igen men får inget gehör ifrån dem,då råkar jag göra den klassiska suck gesten och får då en gliring ifrån min tjej tillika barnens mamma om att jag kan klä på mig och gå ut och vänta om jag tycker det är irriterande och så säger hon till mig att sluta ha dåligt humör.
Nu blir jag sned/ledsen på henne och tänker i mitt sinne tankar som inte skall tas i mun eller tangentbord. Är fortfarande vid skrivande stund och kommer nog vara det större delen av dagen ganska purken. Jag hade bra lust att bara ta bilnycklarna, gå ut till bilen och sätta mig och glo.
Är det inte accepterat att jag som blivit extra förälder kan tycka att något är irriterande och ska få säga ifrån och få gehör för det?
Det är inte ofta jag säger ifrån och skulle jag göra det så är det tyvärr sällan jag får något vidare gehör, fören mamma säger till dem och då går det bra att lyssna.