stora tuttar
[quote=79072639][quote-nick]Anonym (MeandI) skrev 2018-09-20 14:48:58 följande:[/quote-nick]
Jag tänker på gamla svartvita filmer med män som Humphrey Bogart eller varför inte Gene Kelly. Färglösa på filmduken men, technicolor till trots, färgstarka män. Män med stolthet, värdighet men framförallt integritet. Män som närmade sig kvinnor och sa något manligt underfundigt med en djup basstämma. Män som snackade kjolen av kvinnorna med cigaretten i mungipan och glimten i ögat.Jag inser att det kanske är ett manligt ideal som är något förlegat såhär i tider då vi män går på led skjutandes barnvagnarna och glatt tar den kvoterade föräldraledigheten För att bejaka våra mer vårdande sidor, men följ min tanke, skjut mig inte den politiskt korrekta feminismens namn bara för sakens skull.
Jag tänker på män som klubbar stora urtidsoxar och släpar hem till grottan. Som vaktar landets gränser med automatvapnet i armvecket. Män som korsar Oceaner och upptäcker nya länder. Män som sitter tyngda av allvar och sorger på en obskyr bar i Kuba och släpper oneliners medan de förför kvinnan två stolar bort.
Vi har kommit en bit på vägen i utvecklingskurvan och det här måste väl ändå vara myntets baksida. Svettiga män i för stora kroppar som sitter flåsande på en familjelivssida och berättar att de avser runka till en bild av ett par bröst. Som skriver det med vänster hand medan de pillar med sin lilla pillesnopp med andra med hopp om att få ett svar. Någon befängd dröm om att den med mobilkameran i andra ändan skulle svara att denna patetiska spillra av en man skulle få komma över istället. Spara säden och sprida de fantastiska generna vidare.
Kom igen nu bröder, vad fan hände med manligheten? Stå upp, logga ut, ta på kavajen och gå ut på en bar ikväll. Glittra med ögonen för helvete och snacka blusen av en kvinna istället för det här. Det här får till och med mig att skämmas och då har det fan gått långt bröder.