• Sebbe

Viktväktarfrågor!?

Hej alla! Jag har kört Viktväktarna i två veckor nu men har några frågor som jag skulle behöva hjälp med, hoppas någon kan och vill hjälpa mig! 1. Första veckan gick jag ner 2 kg, nu andra veckan gick jag bara ner 0,7 kg, varför blir det så? Eller vart har det fallit för mig denna vecka? Förstår ju att det inte är bra, men hur illa är det att bara gå ner 0,7 under en vecka? Eller det kanske är helt normalt? Kommer jag kanske gå ner mer än 2 kg nästa gång ? Borde jag strunta i min veckobonus den här veckan? 2. Om ni har ätit... Säg köttfärssoppa, som du slängt ihop av det som fanns hemma och lite vad du ville ha i, men Viktväktarnas köttfärssoppa har mycket mer point än vad du ens kan föreställa dig att den du har gjort har. Hur gör du då? Tar du deras variant och räknar points i överkant? Lägger du in din soppa som recept, ( vilket är svårt om man som jag inte alltid sparar alla förpackningar) eller skriver du in ingrediens för ingrediens.? 3. En annan sak jag inte förstår är vissa grönsaker på Viktväktarna, tex. Champinjoner är 0 p. Men om jag steker dem, räcker det då att lägga till den mängd tex smör/olja jag använt till stekningen? 4. När man väger sig får jag stjärnor i olika färg och storlek, vad betyder dem? Hade varit superbilligt om någon kunde hjälpa mig! Ha det gott alla! Och lycka till ifall ni också jobbat på er vikt just nu!

• Svar på tråden Viktväktarfrågor!?
  • emmakatta

1: 0,7 är helt normalt/bra. Första veckan tappar man ofta vätska men sen är 0,5-1 kg en normal och sund viktnedgång, går du ner mer så tappar du muskler, inte fett.
    2: Jag lägger in ingredienserna var för sig, är det mat jag äter ofta spar jag det sen som ett recept.
    3: Ja det räcker att lägga till pp bara för fettet.
    4: Alla stjärnor har olika betydelse, du får ex en stjärna för varje tre kg du gått ner, när du går ner 15 kg osv. Jag kan tycka att det blir lite rörigt med alla olika

• Sebbe

Tack så jättemycket för dina svar! Lite halvknepigt när man kör online, ingen att fråga, men som sagt supersnällt! Tack!

• emmakatta

Vi har en jättebra grupp på fb, den är dock hemlig så man måste bli tillagd. Vill du kan du ju inboxa ditt namn/e-post så lägger jag till dig. Men där får man snabbt svar på det mesta och stöttning

Svar på tråden Viktväktarfrågor!?