• Arcnice

Feedback på online dejting presentation efterfrågas

Vet inte om tråden hamnade i rätt kategori, men hittade ingen som direkt passade bättre.

Jag har just börjat med online dejting och skulle vilja ha lite feedback på min presentation.
    Som info är jag en man på 33 år som söker en kvinna mellan 24 och 36 år.

Jag tror och hoppas att jag lyckas förmedla vem jag är i presentationen, men är väldigt tacksam för all konstruktiv kritik.

Start presentation:

”Come with me if you want to be awesome!”

Det bästa som finns i livet:

- Att skratta så det gör ont i magen.
    - Att komma på lösningen till ett problem som jag funderat på länge.
    - Att vara helt utpumpad efter ett träningspass.
    - Att se något vackert eller fantastiskt för första gången.
    - Att ha en fantastisk familj och underbara vänner.
    - Att ha någon att dela alla dessa saker med.

Utmana min hjärna och min kropp, jag älskar att lära mig och uppleva nya saker.
    Träning är roligt och det finns alldeles för många bra anledningar att ta hand om sin kropp för att inte motionera.

Vill du göra mig lycklig? Följ med mig ut och res, visa mig nya kulturer och historiska platser.
    Eller varför inte kura ihop oss under en filt och se en bra film, äta lite god mat eller spela ett spel?
    Låt mig ta med dig ta ut dig på dansgolvet för en Foxtrot, eller kanske går vi en Salsakurs tillsammans?

Om någon undrar, är jag adopterad från  Indien.

”Now you know. And knowing is half the battle.”

Slut presentation.

Vet inte om det är någon skillnad på om man är adopterad eller invandrare, men eftersom det syns på min profilbild att jag har rötter i ett annat land, valde jag att tala om att jag är adopterad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-13 20:26
    Har tagit bort första och sista meningen i presentationen.

• Svar på tråden Feedback på online dejting presentation efterfrågas
  • UCharlotte

Jag tyckte det såg bra ut.
    Tydligt utan att vara för "på" eller för  "lam".

Jag gillar att du skrev att du vad adopterad. Inte för att det gör varken från eller till men folk som sitter och spanar runt på nätet vill inte få en massa överraskningar.

Dock skulle jag fundera på  vara eller icke vara för meningen: "Come with me if you want to be awesome!".

• Arcnice
    UCharlotte skrev 2014-05-13 07:55:38 följande:
    Jag tyckte det såg bra ut.
    Tydligt utan att vara för "på" eller för  "lam".

Jag gillar att du skrev att du vad adopterad. Inte för att det gör varken från eller till men folk som sitter och spanar runt på nätet vill inte få en massa överraskningar.

Dock skulle jag fundera på  vara eller icke vara för meningen: "Come with me if you want to be awesome!".
    Tack för feedbacken. Har bestämt mig för att t abort den meningen och den sista meningen också.

OT. Snygg håruppsättning på din profilbild (detta var ingen raggningsförsök).
  • UCharlotte

Tack. Bara ett ihopsnurr för att slippa ha det långa håret hängandes i vägen på jobbet.

• Tigrisog

Du verkar rätt ung utifrån det du skriver och det ser bra ut. Men viktigast oavsett är nog att du skriver fritt ur hjärtat och det du verkligen menar utan att försöka "skapa" en presentation. Tänk på att inte spela teater eller förställa dig något du inte är. Ett varningens ord bara, de flesta tjejer får många, många och då menar jag många killar som tar kontakt med dem och det gäller för dig att inte vänja dig vid tanken att "jaja... det finns många fler än dig som inte skrev till mig på 2 timmar..." typ Att bli blasé är ingen hit och som kille har jag iaf tidigare när jag var på en site märkt ganska snabbt om en tjej bara skrev för att skriva utan någon mening alls eller bara för att ha igång mig bara för att det fanns andra på sidan, kanske killar hon hade fått kontakt med tidigare. Det finns såklart inga skyldigheter sådär men om du har bestämt dig för att ge en bra kille en chans så gör det när du märker att det börjar klaffa med någon speciell och släpp resten. Annars blir du nog bara förvirrad känslomässigt... Det var bara ett tips och lite off-topic, sorry för det och lycka till.

• Arcnice
    Tigrisog skrev 2014-05-13 20:38:27 följande:
    Du verkar rätt ung utifrån det du skriver och det ser bra ut. Men viktigast oavsett är nog att du skriver fritt ur hjärtat och det du verkligen menar utan att försöka "skapa" en presentation. Tänk på att inte spela teater eller förställa dig något du inte är. Ett varningens ord bara, de flesta tjejer får många, många och då menar jag många killar som tar kontakt med dem och det gäller för dig att inte vänja dig vid tanken att "jaja... det finns många fler än dig som inte skrev till mig på 2 timmar..." typ Att bli blasé är ingen hit och som kille har jag iaf tidigare när jag var på en site märkt ganska snabbt om en tjej bara skrev för att skriva utan någon mening alls eller bara för att ha igång mig bara för att det fanns andra på sidan, kanske killar hon hade fått kontakt med tidigare. Det finns såklart inga skyldigheter sådär men om du har bestämt dig för att ge en bra kille en chans så gör det när du märker att det börjar klaffa med någon speciell och släpp resten. Annars blir du nog bara förvirrad känslomässigt... Det var bara ett tips och lite off-topic, sorry för det och lycka till.
    Tack för feedback, både on och off topic. Är inte helt säker på vad du menar med bli blasé dock, sa du får gärna förtydliga lite vad du menar Glad.
  • Tigrisog

Blase är synonymt med att vara likgiltig, liknöjd, ointresserad, oengagerad....alltså får du för mkt av nåt kan det hända att det inte känns speciellt längre och när det gäller kontakannonser gäller det såklart risken med att många kontakter kan leda till att man just... blir det....  kan passa på att säga att detsamma gäller ju killar såklart så. take care Glad

• Arcnice
    Tigrisog skrev 2014-05-13 21:09:52 följande:
    Blase är synonymt med att vara likgiltig, liknöjd, ointresserad, oengagerad....alltså får du för mkt av nåt kan det hända att det inte känns speciellt längre och när det gäller kontakannonser gäller det såklart risken med att många kontakter kan leda till att man just... blir det....  kan passa på att säga att detsamma gäller ju killar såklart så. take care Glad
    Aha, då kopplar jag vad du menade att jag kan bli blasé inför (kände till vad ordet betyder, men inte riktigt vad du syftade på).
    Om du har missat det så är ju jag en man, sa jag tror inte att den risken är så stor faktiskt, 
  • Anonym (tjej)

Jag gillade den. Jag hade skrivit till dig om jag tyckte du såg intressant ut på bilden Solig

• Arcnice
    Anonym (tjej) skrev 2014-06-01 18:59:56 följande:
    Jag gillade den. Jag hade skrivit till dig om jag tyckte du såg intressant ut på bilden Solig
    Tack. Kul med ett till svar och ett positivt sådan Skrattande. Trodde att tråden var död och begraven för länge sedan. Du måste ha grävt djupt Solig.
  • Anonym
    Arcnice skrev 2014-05-12 23:17:01 följande:

?Come with me if you want to be awesome!?

Jag tycker det här var en intressant början på din presentation. Men det kanske kan verka lite ur-kontext om du inte sedan knyter an till innerbörden av citatet?

Vad är awesome för dig, eller hur blir man awesome genom att följa med dig.

Annars tycker jag det var lagom längd, om man vore intresserad på riktigt så skulle man ändå orka ta sig igenom texten.

Ett generellt tips för denna typ av filuringar är hemsidan nätdejting tips, där har jag läst en del artiklar om just att skriva profiler och kontaktannonser.

Trevlig kväll!
Svar på tråden Feedback på online dejting presentation efterfrågas