Alla säger att det blir bättre...
Jag förstår dig! Beklagar det hemska du fått var med om och fortfarande upplever. Folk sa samma till mig också, och jag har sagt samma till andra i sorg. Din familj och andra runt omkring dig vill ju förmodligen bara att du ska må bra. Men jag vet av erfarenhet att man mår inte bättre för att andra säger att det blir bättre. Det var inte längesedan du födde din ängel, så det är inte konstigt att du fortfarande mår skit. Att du känner att du t.o.m. mår sämre nu är kanske för att chocken har släppt, du börjar förstå att det verkligen är sant, allt det hemska. Jag tror att det är helt normalt. För mig tog det runt tre månader innan jag kände att jag fungerade någorlunda normalt igen. Ta bara en dag i taget, gråt om du vill, var glad om du vill (det är ok!), skrik om du behöver det. Vill också råda dig att ta kontakt med en kurator, jag fick hjälp av kuratorn på mödravården, det kändes bra! En dag kommer du komma på dig själv med att du inte tänkt på det hemska på flera minuter! Det måste få ta den tid det tar, du var ju den enda som riktigt kände din ängel, det var du som bar på hen. Dina vänner och din familj vet kanske inte hur de sk hjälpa dig, det är vanligt att folk tar avstånd för att man inte vet vad man ska säga. Hoppas att den där dagen då du kan känna dig lite bättre några minuter kommer snart! Kram!