Inlägg från: Anonym (less) |Visa alla inlägg
  • Anonym (less)

Vad ska jag göra som jag inte redan har gjort?

Drottningen70 skrev 2014-05-11 18:45:21 följande:

Fast nu är det ju bara samarbetssamtal på socialtjänsten som föreslås ingen ändring av dom? Ingen tar barnen ifrån dig efter 6 år av minimalt umgänge.
    förklara gärna för mig varför jag ska gå på samarbetsamtal med en människa som gjort mitt liv till ett helvete... JAG var tvungen att flytta från hem jobb familj vänner för att få lugn och ro för mig och barnen, förklara för mig för jag förstår inte
  • Anonym (less)
    Drottningen70 skrev 2014-05-11 18:48:59 följande:

Jag tycker du kan skita i det...
    du det tycker jag med...
  • Anonym (less)

nu är jag jävligt elak och beräknande...

MEN

han har ju aldrig någonsin betalat något förutom umgänget

inga presenter

inga julklappar

JAG HAR STÅTT FÖR ALLT

glasögon

aktiviteter

grejer till aktiviteter

ja allt ni fattar

jag har räknat ut att varje umgängeshelg kommer kosta honom 3000 kr alltså minst 6000 kr i månaden

och eftersom han är snål...

så hoppas jag att han inte tycker att det är värt det...

JAG VET ATT JAG ÄR ELAK men jag är så trött på denna människa...

så jävla trött...

• Anonym (less)
    Drottningen70 skrev 2014-05-11 19:07:58 följande:

Kostnader för umgängesresor är det iof meningen att ni ska dela på...
    ja du... med tanke på att han inte har lagt en krona på umgänget eller sina barn under deras snart 10 åriga liv så kommer jag inte betala en krona... skicka mig till fogden! han ska inte ha en krona av mina pengar
  • Anonym (less)
    Anonym (också less) skrev 2014-05-11 19:22:28 följande:
    Har du varit ensamstående med barn och fått underhåll från fk? Nej jag skulle inte tro det. Du låter som en sån där besserwiss nej jag menar bitterf.... som bara måste lägga sig i. Såna är vi less på så har du inget vettigt att komma med så lämna den här tråden.
    nu är vi snälla mot varandra,,, men jag förstår vad du menar
  • Anonym (less)
    Anonym (göra nåt?) skrev 2014-05-12 14:03:28 följande:
    Men behöver du göra någonting?
    Du skriver att umgänget är fastställt och det är beslutat att kontaktperson ska vara med. Att han bara behöver kontakta socialen (om jag minns rätt?) för att få igång det.
    Kan du inte bara berätta det för familjerätten och sedan vänta?

Troligen lär det väl dröja ett bra tag innan hans nästa steg med tanke på takten hittills?

Om jag förstår dig rätt så vägrar du inte umgänge, bara att du själv inte vill träffa honom?

Ju längre tid som går utan att han träffar barnen desto sämre sits sitter han ju själv i om han vill träffa dem mot deras vilja, barnen blir äldre och får mer att säga till om själva. Och vill han träffa dem och barnen vill själva, då är ju allt ok (lite förenklat)?
    jag blir ju stressad av hela situationen... liksom... jag vill bara vara säker på att jag inte hamnar i blåsvådret... jag fattar ju inte heller varför han låtsas som han inte vet att han har rätt till umgänge... idiot säger jag
  • Anonym (less)

ja... då var vi där igen... idag kom det jag visste skulle komma... efter 6 års tystnad kom det... jag förhindrar umgänge och är skyldig att se till att barnen har umgänge med sin pappa... okej... men ska jag JAGA honom för att få till umgänge??? jag blir så jävla trött... så jävla trött... men visst vill han leka och ljuga så varsågod...

han vill ha barnen VARJE lördag DAGTID och vartannat lov och sommarumgänge...

VARJE LÖRDAG????? DAGTID???????? vad är det för jävla påhitt... ska vi få varenda helg söndehackad??????????

fan han har ju inte ens träffat barnen på 6 år...

och dom vill inte träffa honom...

• Anonym (less)
    Anonym (också less) skrev 2014-05-19 11:04:03 följande:
    'ta det lugnt ... gör en förhandling hos familjerätten och se till att han får träffa dem dagtid varannan lördag till en början tillsammans med soc personalen
    jo jag ska ta det lugnt...men jag måste svara via ombud... kan ej svara själv... tyvärr
  • Anonym (less)

verkar förtroende ingivande juristen... slutfört utbildning 2013... heja på... slaktläge på henne...

• Anonym (less)

har kontaktat mitt ombud så nu är det bara att vänta... jag vill inte kontakta dom alls jag orkar inte jag vill bara leva i lugn och ro

• Anonym (less)
    Anonym (göra nåt?) skrev 2014-05-20 10:50:14 följande:

Bra! Fokusera på ditt liv och på dina barn.
    Jag förstår att det inte är lätt i praktiken men jag tror det är det bästa du kan göra.
    du har helt rätt
  • Anonym (less)

nu har svarsbrevet gått iväg

han har ju inte talat om att det redan finns ett avtal på umgänge utan det har han undanhållit från sin jurist...

svaret lyder att vi har ingen anledning att frångå det avtal som redan finns och med tanke på att han inte haft umgänge på 6 år så är det ej för barnens bästa att köra på hans linje...

så nu kommer ju hans jurist sitta där som en fågelholk... får mig att skratta ilte...

hon vet ju inget

så nu kan vi vila på hanen medans hon har huvudbry...

vidare så ska vi anmäla familjerätten för dom vet redan allting och det är deras fel att det nu blir en tingsrättsförhandling...

allt dom behövde göra var att säga åt honom att det redan finns ett avtal som han vet...

men se det gjorde dom inte...

enhetschefen håller på att jaga mig och jag ska inte prata med henne för dom ska få en skrapa...

fan vad irriterad jag är...

1595 kr i timmen för att famijerätten inte hade lust att påminna honom om det som redan finns... som han aldrig utnyttjat... (okej jag betalar bara 20% men ändå) blir så jävla pisssur...

• Anonym (less)
    Anonym (också less) skrev 2014-05-22 18:42:07 följande:
    Ja de där 20% blev för mig 45000kr förra året och säker mer för honom. Jag ser inte HUR det ska kunna vara för barnens bästa??!! så less på skiten nu och det kommer att kosta lika mycket i år också som det ser ut nu... MEN jag hoppas TR den här gången dömer honom att betala alla kostnader.
    jo jag ska om jag hamnar i domstol igen se till att han blir dömd till att betala då han faktiskt har stämt mig utan fog... jag har aldrig hindrat och han har ej heller utnyttjat sin rätt till umgänge...
  • Anonym (less)

japp då inväntar vi stämning... pappans jurist struntar i den dom som redan finns från hovrätten och tar sin chans i Tingsrätten... BRING IT ON BITCH

• Anonym (less)

ja nu kom den... stämningen...

umgänge varje lördag?????? 11-17...

okej ska inte vi få en hel helg?

han har inte haft umgänge på 6 år för han har väntat på att jag ska flytta tillbaka till Stockholm???????

han har haft dålig ekonomi men rest utomlands varje år... hmmm

han förstår inte vad jag pratar om då jag säger att det finns en umgängesdom... den verkar han helt ha glömt bort...

hans advokat skriver i en mening på en sida att hovrätten fastställt umgänget 2008 men på nästa sida säger dom att det inte finns en umängesdom... verkar intelligent...

ja ja nu är det bara att vänta...

sommaren är här och vi har köpt nytt hus... flyttar från 117 kvm till 300 kvm med plats för våra hundar katter och kanin och hästar... 

jag orkar inte bry mig... men ändå gör man det...

Svar på tråden Vad ska jag göra som jag inte redan har gjort?