Vad ska jag göra som jag inte redan har gjort?
Fast nu är det ju bara samarbetssamtal på socialtjänsten som föreslås ingen ändring av dom? Ingen tar barnen ifrån dig efter 6 år av minimalt umgänge.
nu är jag jävligt elak och beräknande...
MEN
han har ju aldrig någonsin betalat något förutom umgänget
inga presenter
inga julklappar
JAG HAR STÅTT FÖR ALLT
glasögon
aktiviteter
grejer till aktiviteter
ja allt ni fattar
jag har räknat ut att varje umgängeshelg kommer kosta honom 3000 kr alltså minst 6000 kr i månaden
och eftersom han är snål...
så hoppas jag att han inte tycker att det är värt det...
JAG VET ATT JAG ÄR ELAK men jag är så trött på denna människa...
så jävla trött...
ja... då var vi där igen... idag kom det jag visste skulle komma... efter 6 års tystnad kom det... jag förhindrar umgänge och är skyldig att se till att barnen har umgänge med sin pappa... okej... men ska jag JAGA honom för att få till umgänge??? jag blir så jävla trött... så jävla trött... men visst vill han leka och ljuga så varsågod...
han vill ha barnen VARJE lördag DAGTID och vartannat lov och sommarumgänge...
VARJE LÖRDAG????? DAGTID???????? vad är det för jävla påhitt... ska vi få varenda helg söndehackad??????????
fan han har ju inte ens träffat barnen på 6 år...
och dom vill inte träffa honom...
verkar förtroende ingivande juristen... slutfört utbildning 2013... heja på... slaktläge på henne...
har kontaktat mitt ombud så nu är det bara att vänta... jag vill inte kontakta dom alls jag orkar inte jag vill bara leva i lugn och ro
nu har svarsbrevet gått iväg
han har ju inte talat om att det redan finns ett avtal på umgänge utan det har han undanhållit från sin jurist...
svaret lyder att vi har ingen anledning att frångå det avtal som redan finns och med tanke på att han inte haft umgänge på 6 år så är det ej för barnens bästa att köra på hans linje...
så nu kommer ju hans jurist sitta där som en fågelholk... får mig att skratta ilte...
hon vet ju inget
så nu kan vi vila på hanen medans hon har huvudbry...
vidare så ska vi anmäla familjerätten för dom vet redan allting och det är deras fel att det nu blir en tingsrättsförhandling...
allt dom behövde göra var att säga åt honom att det redan finns ett avtal som han vet...
men se det gjorde dom inte...
enhetschefen håller på att jaga mig och jag ska inte prata med henne för dom ska få en skrapa...
fan vad irriterad jag är...
1595 kr i timmen för att famijerätten inte hade lust att påminna honom om det som redan finns... som han aldrig utnyttjat... (okej jag betalar bara 20% men ändå) blir så jävla pisssur...
japp då inväntar vi stämning... pappans jurist struntar i den dom som redan finns från hovrätten och tar sin chans i Tingsrätten... BRING IT ON BITCH
ja nu kom den... stämningen...
umgänge varje lördag?????? 11-17...
okej ska inte vi få en hel helg?
han har inte haft umgänge på 6 år för han har väntat på att jag ska flytta tillbaka till Stockholm???????
han har haft dålig ekonomi men rest utomlands varje år... hmmm
han förstår inte vad jag pratar om då jag säger att det finns en umgängesdom... den verkar han helt ha glömt bort...
hans advokat skriver i en mening på en sida att hovrätten fastställt umgänget 2008 men på nästa sida säger dom att det inte finns en umängesdom... verkar intelligent...
ja ja nu är det bara att vänta...
sommaren är här och vi har köpt nytt hus... flyttar från 117 kvm till 300 kvm med plats för våra hundar katter och kanin och hästar...
jag orkar inte bry mig... men ändå gör man det...