Anonym (Aldrig) skrev 2014-05-11 14:47:54 följande:
Jaha,tack för den liksom!! Jag vidhåller samma sak- om man verkligen vill ha barn,då ger man inte upp! Och då tar det kanske minst 8 år,men vad annars kan man göra då? Ge upp är för oss 100% omöjligt-då hade vi aldrig ens börjat försöka. Det är uppenbart att du inte alls vet hur det känns att kämpa år efter år efter år. Klart man blir bitter! Men bitterheten måste inte alls synas utåt vet du! Och vad spelar det då för roll om man är bitter? Andra är bittra över andra saker. Jag säger ingenting till folk. Och bitter är ju inte det enda man är. Ibland gråter jag störtfloder,ibland är jag så arg att jag vill att hela världen ska dö. Ibland är jag bara tom. Men ingen är opåverkad av 8 års försök! och vadå "värdigt" liv? När man är mitt i det har man inget val!
Varför tycker du att du inte förtjänar att må bra?
Det är jävligt lågt att säga till folk att om dom inte sörjer och mår jävligt dåligt, då vill kanske inte ha barn, trots allt.
Man kan vilja ha barn väldigt mycket och ändå leva ett bra liv med meningsfullt innehåll, utan att gå ner sig.
Man är inte mer värd, eller mer värd ett barn, för att man lider mest. Det är ingen tävling.