• linjes

När gav du upp hoppet?

Jag och min man har försökt få barn i 4 år,vi lyckas ej..

Jag gav upp hoppet för ca ett år sedan och inser att vi helt enkelt inte kommer få ett gemensamt barn..

Min man hoppas fortfarande varje månad..

När gav ni upp hoppet och när insåg ni det?

Jag vill inte ha tips och råd om ev utredningar då det inte är aktuellt för oss.

• Svar på tråden När gav du upp hoppet?
  • MammasPojke13
    linjes skrev 2014-05-11 03:27:12 följande:

Jag och min man har försökt få barn i 4 år,vi lyckas ej..

Jag gav upp hoppet för ca ett år sedan och inser att vi helt enkelt inte kommer få ett gemensamt barn..

Min man hoppas fortfarande varje månad..

När gav ni upp hoppet och när insåg ni det?

Jag vill inte ha tips och råd om ev utredningar då det inte är aktuellt för oss.

Om ni verkligen vill ha barn, varför är då inte en utredning aktuell?
  • linjes
    MammasPojke13 skrev 2014-05-11 03:29:28 följande:
    Om ni verkligen vill ha barn, varför är då inte en utredning aktuell?
    För att vi båda har barn från tidigare förhållanden och lever med den inställningen att blir det så blir det.
  • MammasPojke13
    linjes skrev 2014-05-11 03:32:47 följande:
    För att vi båda har barn från tidigare förhållanden och lever med den inställningen att blir det så blir det.
    Fast du skrev ju att din man fortfarande hoppas varje månad och du själv verkar besviken. Då lever ni inte med inställningen "blir det så blir det", för hade ni gjort det - hade ni inte lagt tid och tankar på att försöka och dessutom starta en tråd om det här.
  • linjes
    MammasPojke13 skrev 2014-05-11 03:42:58 följande:
    Fast du skrev ju att din man fortfarande hoppas varje månad och du själv verkar besviken. Då lever ni inte med inställningen "blir det så blir det", för hade ni gjort det - hade ni inte lagt tid och tankar på att försöka och dessutom starta en tråd om det här.
    Fast nu var det inte det jag ville diskutera
  • MammasPojke13
    linjes skrev 2014-05-11 03:46:55 följande:
    Fast nu var det inte det jag ville diskutera
    Nä men ni lever ju enligt dig med inställningen "blir det så blir det" då går man inte och hoppas och då finns det inget hopp att ge upp.
  • MammasPojke13
    MammasPojke13 skrev 2014-05-11 10:08:51 följande:
    Nä men ni lever ju enligt dig med inställningen "blir det så blir det" då går man inte och hoppas och då finns det inget hopp att ge upp.
    Och en person som VERKLIGEN vill ha barn, ger aldrig upp hoppet.
  • La Lola

När vi gjorde 36:e försöket tänkte jag "detta är sista gången, sen skiter jag i det."
    Men den gången lyckades vi.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola

MammasPojke13

Du skriver väldigt kloka ord!

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (Aldrig)

Med egna ägg-nja,för minst ett år sen,man vi försöker ju hemmavid ändå för man vet aldrig! Försökt nästan 8 år. Oskyddat sex kan leda till barn tills man är runt 50 faktiskt. Med andras ägg: där ger vi aldrig upp! Drömmer

• Anonym (Kajsa)
    MammasPojke13 skrev 2014-05-11 10:08:51 följande:
    Klart man kan hoppas att det blir barn, även om man har den inställningen.
Svar på tråden När gav du upp hoppet?