Inlägg från: Whitetrash86 |Visa alla inlägg
  • Whitetrash86

Min far avled och det fanns inget att ärva?

Vad konstigt.. inte. Sen när sitter en missbrukare och alkoholist med massa pengar på banken? 
    Min pappa är också alkoholist, ingen aning om han lever än men antar det eftersom ingen av oss barn fått besked om annat.. förväntar mig inte att se något arv.
    Som bäst håller han väl i en flaska som han inte hunnit dricka ur...

• Whitetrash86
    Anonym (förvirrad) skrev 2014-05-10 21:56:53 följande:
    jag har en vän vars far också var akoholist och dog i det för flera år sedan nu och hon ärvde nästintill 200 tusen efter sin far, då har hon även 2 syskon som ärvde nästinstill samma summa.
    då var väl deras pappa tillräckligt frisk i kolan för att spara undan pengar till något, eller ett hus som såldes eller vad som helst.
    Finns ju dom alkoholister som kan sköta sin ekonomi men dom flesta gör det inte, speciellt inte med missbruk också, så ska man bli förvånad så är det när det finns pengar.
  • Whitetrash86
    Anonym (förvirrad) skrev 2014-05-10 22:02:38 följande:
    Nej det var ju det han inte var. Han gick också på sovo ch hade ingenting. men det var det att han hade en försäkring, alla är ju försäkrade på ett eller annat vis. och det var därifrån pengarna kom. ? :S 
    Nej alla är inte det.
    Många bolag vill inte försäkra om man är sjuk. (vilket man kan klassas som vid missbruk/alkoholism)
    Sen måste man ju kunna betala för det. Även om man får pengar från soc för att kunna betala en försäkring, hur många missbrukare tror du slänger 2-500kr på det när dom lika gärna kan lägga det på alkohol eller droger?

Att din vän fick pengar är nog 1 på 1000.
  • Whitetrash86
    Anonym (Ja) skrev 2014-05-10 22:20:27 följande:

Min farfar var nedalkad till max (periodare) och bodde i en sunkig lya och var helt enkelt inte den fräschaste av män. Så pappa och hans bror blev ganska förvånade när han dog och hade över en miljon på kontot. Så visst finns det missbrukare och alkoholister med pengar.
    Som jag skrev senare, så finns det dom som kan hålla koll på pengar också.. men det är vanligare med att dom inte har något alls eller att allt går åt till att betala skulder och begravningen.
Svar på tråden Min far avled och det fanns inget att ärva?