Inlägg från: Anonym (förvirrad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förvirrad)

Min far avled och det fanns inget att ärva?

Min far avled 2009. har var missbrukare, alholist.
    Min mor och han skilde sig när jag var endast fyra år gammal och jag har efter det nästan inte haft någon kontakt med honom överhuvudtaget. 

När han avled så stod det klart ganska snabbt att det var jag (då 17år gammal) och min storebror (då 18 år gammal) skulle få ärva efter honom då han inte fått fler barn eller gift om sig.  
    Min mamma följde med mig och min bror till Swedbank vid ett tillfälle och skulle gå igenom hans konto för att se vad som fanns, mannen som där jobbade kikade men konstaterade efter någon minut att det inga pengar fanns, Ingenting. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-10 21:51
    OBS! ((((Blev något fel så fortsätter tråden här))))

Min mamma påstod även att våran far inte hade någon försäkring därför hade han inga pengar och efter att begravningen var klar kom det aldrig mer på tal om några pengar. Heller aldrig dök det upp (VAD JAG VET) några papper om att jag och min bror skulle få ärva... Jag tycker såhär i efterhand att allt låter så himla konstigt att man inte ens skulle få ärva en krona? Ingenting efter honom?

Kan detta verkligen stämma? Är det någon som vet vart man vänder sig?
  • Svar på tråden Min far avled och det fanns inget att ärva?
  • Anonym (förvirrad)

är det ens möjligt? Han hade inget av värde i sitt namn vad jag vet. Han gick på soc (hade en lägenhet dem betalde osv) men hade innan sitt missbruk jobbat i 30år på en bilaffär ( typ volvo). Men hur vet man om han hade skulder? 

• Anonym (förvirrad)
    Whitetrash86 skrev 2014-05-10 21:54:02 följande:
    Vad konstigt.. inte. Sen när sitter en missbrukare och alkoholist med massa pengar på banken? 
    Min pappa är också alkoholist, ingen aning om han lever än men antar det eftersom ingen av oss barn fått besked om annat.. förväntar mig inte att se något arv.
    Som bäst håller han väl i en flaska som han inte hunnit dricka ur...
    jag har en vän vars far också var akoholist och dog i det för flera år sedan nu och hon ärvde nästintill 200 tusen efter sin far, då har hon även 2 syskon som ärvde nästinstill samma summa.
  • Anonym (förvirrad)
    Anonym (Y) skrev 2014-05-10 21:56:45 följande:
    Tänker du kanske att han har fler barn som du, din bror och mamma inte vet om och att han har testamenterat det han lämnade efter sig till dom och inte till er?

Tänker du kanske att har pengar insatta någonstans som ni inte vet om och kanske aldrig kommer att få veta?
    nej nej inte så, det vet jag med största säkerhet att han INTE har. tycker allt verka lite mystiskt att man inte ärver någonting, pengar eller något av minne ens. 
  • Anonym (förvirrad)
    Whitetrash86 skrev 2014-05-10 21:59:25 följande:
    då var väl deras pappa tillräckligt frisk i kolan för att spara undan pengar till något, eller ett hus som såldes eller vad som helst.
    Finns ju dom alkoholister som kan sköta sin ekonomi men dom flesta gör det inte, speciellt inte med missbruk också, så ska man bli förvånad så är det när det finns pengar.
    Nej det var ju det han inte var. Han gick också på sovo ch hade ingenting. men det var det att han hade en försäkring, alla är ju försäkrade på ett eller annat vis. och det var därifrån pengarna kom. ? :S 
Svar på tråden Min far avled och det fanns inget att ärva?