• bf2014

Någon kunnig som skulle vilja hjälpa mig?

Jag har alltid varit smal och har haft svårt att gå upp i vikt. Efter första barnet rasade jag i vikt av amningen och så även denna gång. lillkillen är nu 11 v gammal och jag är nu nere på 3 kg under startvikt före jag blev gravid. väger idag 49 kg (är 169cm lång) och jag blir smalare för var dag som går och jag vantrivs så med min kropp! Min rumpa har försvunnit helt och mina lår likaså, byxor som satt tajt tidigare är nu hur pösiga som helst.

Jag får medge att jag äter kasst. när jag väl äter, för nu tar jag mig inte tid att äta ordentligt. jag ser till att min äldsta son får mat på bordet men när den maten är gjord så orkar jag inte laga min egen mat (jag är vegetarian, och sonen är mega-kräsen så de få middagar han äter, är inget alternativ för mig om jag inte vill leva på köttbullar och makaroner..men hans matproblem är ju en annan historia)

jag vet inte hur jag ska börja för att komma igång?

om någon vill, har lust och orkar skriv gärna ett förslag på en dag med mat för en vegetarian som behöver öka i vikt, och ska orka med lite träning på det.
    Tack!

• Svar på tråden Någon kunnig som skulle vilja hjälpa mig?
  • La Lola

Mitt tips; gör matlådor! Storkok en dag i veckan o bara ta fram o värma.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • bf2014

Ja matlådor är ju bra, men jag behöver lite tips på vad för sorts mat som är bra för mig som ska gå upp i vikt.

Svar på tråden Någon kunnig som skulle vilja hjälpa mig?