Inlägg från: Anonym (Orolig mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig mamma)

12åring som börjat kissa på sig på dan!

Min 12årigs dotter har börjat kissa på sig på dan. Det har hänt nu 3 ggr sen nyår. 2 ggr hände det i skolan. Vad är det som kan göra att detta händer?? Vem ska man prata med??

• Svar på tråden 12åring som börjat kissa på sig på dan!
  • Anonym (Orolig mamma)
    Anonym (t) skrev 2014-05-08 21:25:26 följande:
    Jag hade nog kontaktat vården. Eller mår hon dåligt över något? Låter ju inget vidare alls så se till att få hjälp på något vis!

Hon mår urdåligt av just att kissa på sig men jag har inte fått fram att det är nåt annat.
  • Anonym (Orolig mamma)
    Anonym (oklart) skrev 2014-05-08 21:25:34 följande:
    Kan hon vara förstoppad? Ibland leder det till att man inte kissar ordentligt, och då "rinner det utanför".

Alternativt kanske hon har urinvägsinfektion?

Hur förklarar hon det hela själv? Kände hon inte att hon var kissenödig? Orkade hon inte gå på toa? Var det enstaka droppar som kom, eller flera deciliter?

Hon kissade ner sig helt alla 3 gångerna. I skolan kan någon gång bero på att hon vägrar gå på skoltoaletterna men en gång utanför skolan blev hon kissnödig när vi var på väg hem och så kissa hon på sig innan vi kom hem och det var ju bara en resa på 15-20 minuter. Det blev riktigt akut när vi inte hade långt kvar och det var ingen toa inom räckhåll.
Svar på tråden 12åring som börjat kissa på sig på dan!