• Disney

Nyplussad och kraftig smärta i magen i morse - kört? :(

Hej alla!
    Jag hoppas att någon orkar läsa/tips/pepp/råd.

Jag har BIM 10/5 eller 11/5 (tror jag, har haft en cykel som diffat på någon dag hit eller dit) och redan 6/5 plussade jag, om än svagt, på budget-test. Det har stegrat varje dag, och idag tog jag ett CB digitalt som visade gravid 1-2 veckor. 

Jag fick ett jättetidigt missfall i början av februari (blev gravid direkt efter p-pillerstopp) som jag märkte genom att testerna bara stegrade någon dag, för att därefter blekna bort och blödning kom (lite mensvärk, annars inga smärtor). Fick aldrig något positivt på digitalt den gången, bara på billiga tester och vanliga CB.

Pga det så är jag skitorolig för att det ska bli samma sak igen, kemisk graviditet/tidigt missfall. Hade mens 2 gånger mellan missfallen, då vi undvek ägglossning för att kroppen skulle återhämta sig. Därför känns det som att det är too good to be true att det ska gå vägen nu, eftersom jag blivit gravid vid alla "tillfällen som getts".

I morse vaknade jag och mådde bra, gick på toa och hade diarré (ursäkta språket). Direkt efter så fick jag jätteont i magen, på ett sätt som jag inte varit med om tidigare.
    Har haft njurstensanfall, magsjuka, mensvärk etc, men det har aldrig känts så här. Jag kunde inte gå upprätt för det gjorde för ont när jag sträckte på mig, magen var svullen och "bullig". Det gjorde ont när jag lyfte upp benen, med fokus på högersidan. Jag trodde att det var blindtarmen/sprucken mjälte, något i den stilen  - för att det gjorde så ont. 
    Det underlättade när jag satt ner. Ringde 1177 och under tiden som jag väntade i kö så blev det bättre, och smärtorna avtog till slut helt, även när jag stod upp. Smärtorna satt kanske i ca 1 timme och försvann sedan. Fick råd av 1177 att avvakta eftersom det blev bättre, och annars åka in akut. SSK kunde inte säga vad det var (såklart), och sa att det likväl kunde vara "bara" något med magen men att det också fanns risk att det hade med min tidiga graviditet att göra. 
    Under dagen har magen "knorrat" och jag är fortfarande lite risig i kistan.

Är det någon som varit med om liknande, eller har någon teori att dela med sig av?

Tacksam för svar om någon kan ta sig tid. 

Kram

• Svar på tråden Nyplussad och kraftig smärta i magen i morse - kört? :(
  • Disney
    isabellab skrev 2014-05-08 18:34:27 följande:
    Låter ju som det kan vara tarmarna eftersom du hade diarre också. En fis på tvären kan ställa till en del djävulskap...

Haha jag dör, tack för att du fick mig att skratta. Ja det kändes liksom inte som att det var "tjejmagen" det gjorde ont i. 
Svar på tråden Nyplussad och kraftig smärta i magen i morse - kört? :(