• kokos

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Min somnar också själv men vänder sig flera gånger så man måste vända tillbaka

Ja ska nog ta bort kudde i sängen och se. Har försökt få honom att sova på magen men det vill han inte heller...

Jag är inte världens piggaste heller på natten då jag har plussat

• kokos
    trulle82 skrev 2014-11-06 15:46:27 följande:

Oj grattis :) När är bf?

Min vänder sig också på magen. Speciellt åt ett håll. Jag har lagt en kudde på sidan. Det gör det lite svårare att vända över, men det händer ibland ändå. Men på natten brukar hon oftast inte vända över då.

Tack i juli tror jag

Inatt sov han på mage och sov 7 timmar i sträck :-O Jag tog bort kudden så han har fria luftvägar. Kollade honom flera gånger, lite nojig blev jag
  • kokos
    Ciliaja skrev 2014-11-06 19:32:57 följande:

Ooo stort grattis. Det blir tätt :):)

Tack Blir lika tätt som de två första
  • kokos
    trulle82 skrev 2014-11-18 09:48:50 följande:

Jag tycker det är så svårt hur man ska klä sin bebis i vagnen nu när det börjar bli kallare. Har ni börjat med sittvagn än? Hur klär ni dem nu när det är höst (rätt mild höst nu i skåne, men börjar bli kallare nu). Hur tänker ni klä dem när det blir 0-gradit eller minusgrader?

Jag började med sittdel för 1,5 månad sedan. Han har fleeceoverall och sitter på fårskinn. Kommer byta till fodrad overall när det blir kallare och byta pläden till åkpåse...
  • kokos

Jag ökade på ganska fort och det gick bra. Min prins äter en hel portion gröt på morgonen men då har han ätit gröt i 2 månader...

Han får 1-2 mål ersättning sedan äter han den mat vi äter Frukt också. Välling på kvällen. När kan man ge majskrokar?

• kokos

Här har vi gnäll 24/7 känns det som. Jag kan gå max en meter ifrån....

• kokos

Jag har ett problem här. Har ju gett ersättning från födseln, nu när han börjat med mat så kräks han upp all ersättning. Gav honom vid 13:30 som mellis och han kastade upp och upp i två timmar När han får mat, gröt,välling så kräks han inte... Kan man sluta med ersättningen helt? Är det för tidigt?

• kokos

God fortsättning!

Hur går det med bebisarna? Här är det 4 tänder framme. Han kryper inte men tar sig fram megafort genom att använda armarna. Som en soldat Är på allt och inget som det ska helt enkelt :-P

• kokos

Oj börjar ni redan jobba? Har inte ens reflekterat över det eftersom jag inte hinner tillbaka till jobbet innan nästa Tiden går så fort. Är redan i vecka 14!

• kokos

Jag ger bara mat. Han får ersättning en gång och det är på natten om han vaknar. Som mellis ger jag banan, smörgås, turkisk yoghurt,ägg beroende lite på vad jag äter. Han vill gärna smaka så fort han ser att man äter

• kokos

Min plutt är också 9,5 månad ungefär. Han väger 8,2 och är 69 lång nu. Står i krypläge men tar sig inte fram Däremot vill han gärna stå upp. Här gäller ingen ersättning längre bara mat och han vill äta så fort han ser någon som äter

I mitten på juli kommer nästa bebbe så jag är hemma länge till

• kokos

Måste bara fråga.... Hur många tänder har era små? Min blir 10 månader nästa vecka och har 8 :-O

• kokos

Lite nyfiken på vad era väger :) min plutt var på koll idag, 10,5 månader. 70 lång och 8,5 kg. Kändes lite i vikt då han föddes på 4kg.

• kokos
    Erika 146 skrev 2015-05-07 14:50:48 följande:
    Kokos

Visst var de så att du är gravid? Hur gick det med diabetes fått tillbaka den och hann du göra efterkontroll för typ 2 efter förra graviditeten?

Japp är i vecka 31 nu

Jag ligger precis på gränsen till diabetes så går på kontroll varannan vecka. Återstå att se hur slutdelen blir...

Förra gången försvann diabetesen efter förlossningen och hade ingen mellan.
  • kokos
    Erika 146 skrev 2015-05-08 20:06:04 följande:

Skönt att det håller sig undan än så länge. Är själv i v15 och haft insulin sen v9 :/ hade inget i mellan men nu vette tusan om det kommer försvinna..

Lycka till nu ni är snart i mål ju! Vet ni vad det blir?

Oj såg först nu att jag glömt svara! Det är en 4:e prins därinne

Går det bra för dig? Mitt socker hoppar upp och ner så jag mår inte superbra. Har läkarbesök imorgon...
  • kokos

Är det någon mer som har bebis med enorm separationsångest?? Jag får inte gå en meter... Så jobbigt

• kokos

Tänk att våra små snart blir 2 år Vad fort tiden går...

Just nu är jag inlagd med lillebror på 7 månader. Han har tufft med andningen

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014