Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
Japp. 4 månader och going strong. Inte en natt på 4 månader har vart bra. Bättre nätter har funnits men inte bra.
Känns som våra tjejer är lite lika där. Försöker du somna om henne i vagnen?
Nu är snart första tanden helt framme! Idag fick han sitt andra vaccin men ingen feber än så länge...
Ikväll ska jag ge välling första gången. Blir intressant att se om han sover längre pass
Alva är 6 månader: Hon ammas fortfarande,men jag har börjat ge gröt på kvällen. Men hon äter bara några skedar än så länge. Hur länge tog det för era bebisar att komma upp i en portion? Jag gör en halv portion enligt förpackningen men hon äter inte ens hälften än. Däremot verkar hon tycka det är gott! Ser jätteglad ut när jag kommer med skeden! Testade att ge henne välling men hon förstod sig inte på flaskan över huvudtaget.
På dagarna får hon smaka av maten. Ibland potatis, morot eller någon annan rotfrukt som mosats. Avokado och banan har hon också smakat. Verkar tycka att det är gott!
När hon ska sova lägger vi henne i sin säng, ger nappen och dinglisen som man drar i svansen (speldosa) och sen går vi ut. Hon somnar alltid av sig själv på dagarna och kvällarna. Ibland får vi gå in och ge nappen några gånger bara. Det är så skönt å slippa dra vagnen heeeela tiden.
Jag är inte världens piggaste heller på natten då jag har plussat
Jag tycker det är så svårt hur man ska klä sin bebis i vagnen nu när det börjar bli kallare. Har ni börjat med sittvagn än? Hur klär ni dem nu när det är höst (rätt mild höst nu i skåne, men börjar bli kallare nu). Hur tänker ni klä dem när det blir 0-gradit eller minusgrader?
Edit blir sex månader om en vecka och vi har fortfarande liggdelen. Har en Brio Go som sittvagn, kanske ska testa den snart. Någon annan som har Go?
Hon har även börjat med smakportion av gröt och verkar gilla det! Hur snabbt kan man öka portionerna? Har inte vågat öka än...
Förut tyckte min dotter det var jättemyigt att ligga på skötbordet och bli ompysslad. Var hon lite kinkig kunde man bara lägga henne på skötbordet en stund och hon började göra pratljud och sprattlade mm. Men nu på senaste tiden har det blivit tvärtom. Hon vill absolut inte ligga på skötbordet och börjar gnälla och ibland storgråta. Någon som känner igen sig? Är det vanligt?
Ja får kanske testa mobil över skötbordet!
Maten går bra tycker jag. Kör burkar just nu. Hittills vill hon ha mer känns det som. På kvällen får hon gröt, nästan en portion. Annars ammar jag som vanligt! På nätterna äter hon just nu 2 ggr.