• lupin84

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Thor snart 4,5 mån sover ca 20.00 - ca 07.30 (ammar en gång vid ca 03). Sedan sover han kortare stunder under dagen, sällan det blir två timmar... men men. Han äter gröt på kvällen och grönsaker, rotfrukter på lunchen. Nu börjar det fungera bra med mat, jag ammar resten.

• lupin84

Thor 5 månader somnar ca 19.30 för natten, äter vid 3-4 tiden men somnar sedan om till ca 8.

inga tänder ännu, men bröderna fick tänder först vid 8 månader, blir kanske samma för Thor?!

går framåt med smakisar, gröt älskar han.

Han vänder från mage till rygg men ej tvärtom. Roterar på mage... vill så mycket o blir arg...

• lupin84

För Thor 5 1/2 mån fungerar det bra med mat, äter både burkmat o det vi lagar. En portion på lunchen, gröt, välling. Smakar smörgås och olika frukter. Ammar två - tre ggr dygnet.

Sover inte mycket på dagen, tre korta sovstunder. Somnar vid 19.30- ca 7

Gillar hoppgungan, inte gåstolen...

• lupin84
    kokos skrev 2014-11-05 14:56:54 följande:

Min somnar också själv men vänder sig flera gånger så man måste vända tillbaka

Ja ska nog ta bort kudde i sängen och se. Har försökt få honom att sova på magen men det vill han inte heller...

Jag är inte världens piggaste heller på natten då jag har plussat

grattis!
  • lupin84

Thor 6 1/2 mån. Äter välling ca 7, frukt ca 10, lunch 12 ( burk eller det vi äter) , frukt/ mellis ca 15, gröt 16.30, välling 19. Sover numera hela nätter sen en månad tillbaka. Ammar inte längre.

Hans mage funkar bra.

vi har bytt till sittdel vilket fungerar bra, han har inte vart så mkt för liggdelen.

• lupin84
    trulle82 skrev 2014-11-25 11:46:32 följande:

Hur sover Thor på dagarna och mellan vilka tider sover han på nätterna? Jag är nyfiken för min dotter börjar sova ganska långa pass på dagarna (1,5-2h) och på ngätterna vaknar hon nästan varje timme. Har jag tur så är första passet på natten 1,5h. Däremot behöver hon inte äta när hon vaknar utan bara hjälp att somna om. Jättestörigt!! I stället för att bli bättre med åldern, blir det sämre känns det som. Och då får hon gröt på kvällen.

han sover 19,30- ca 07. Dem dagarna syskonen är på förskolan sover han i bilen vid lämning(8.15-9) och hämtning(12-12.45) sedan ca en timme vid ca 15. Är vi hemma en dag så sover han två längre pass ett på fm o ett på em. Sover ca 4 tim på dagen.
  • lupin84

Ingen toa träning här.

Thor 7 mån, 7,9 kg o 68,5 cm

hur går det för er alla i julstöket?

Full fart här hemma.

• lupin84

Ingen toa träning här.

Thor 7 mån, 7,9 kg o 68,5 cm

hur går det för er alla i julstöket?

Full fart här hemma.

• lupin84

Thor har inga tänder ännu men det är på g. Blir 8 mån nästa vecka! Kryper ej men ålar snabbt som bara den, nyfiken på allt o alla. Äter de som bjuds med god aptit.

Nu tar pappan i huset över, jag börjar jobba på onsdag... tiden går fort.

• lupin84

Första tanden sprack igenom i förrgår. 8 mån i morn.

Jag har nu gjort tre arbetsdagar, så nu är man inne i det igen. Känns som man knappt varit borta.

Thor får välling vid 06, gröt ca 8, frukt vid 10, lunch 12, frukt 15, lagad mat/gröt/macka 16.30 o välling 19.

funkar bra med maten! Dock vaknar han en del på natten -drömmer, tänder.

• lupin84

Thor är nu 9, 5 månader. Ställer sig upp mot allt och går utmed möbler.. Gillar musik och dansa, klappa händer. Vinkar hej och hejdå. Matglad och äter mycket och gärna hela tiden ;) 
    Vet ej vad han väger eller hur lång han är var länge sedan vi var på bvc nu.
    Han är glad i sina två storebröder.. 
    Sover hela nätterna, och två gånger på dagen (fm och em). 

Hur lägger man in bilder i galleriet? Får det ej att funka.. =(  Ville lägga upp bild här..?! 

• lupin84

Thor 10 mån har fyra tänder, två uppe o två nere.

Hur lägger man in bilder?

Lite kalas planering har vi... släktkalas blir gemensamt med storebror som fyller i slutet på april.

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014