Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
Besök på Bvc idag, plutt som ätit och ätit på hans "stackars" mamma hela nätterna har gått upp 430g på en vecka! Behöver inte fundera längre på om han blir mätt antar jag
Besök på Bvc idag, plutt som ätit och ätit på hans "stackars" mamma hela nätterna har gått upp 430g på en vecka! Behöver inte fundera längre på om han blir mätt antar jag
Här är också en "gnäll period" men varannan kväll mellan 19-23. Plutt vill ligga vid bröstet hela tiden och somna. Tar man bort honom vaknar han till för att gnälla och vill ligga och snutta igen och så håller vi på tills klockan 23. Det är jättejobbigt efter några timmar. Tror också att dem är oroliga, trötta eller har svårt att komma till ro.
Hur gör ni med kvällen? Rutiner är ju för tidigt men här somnar han i min famn i soffan under kvällen. Funderade på om man istället ska lägga sig ned i ett tyst och mörkt rum, kanske är det ljud och ljus som stör men jag trodde att det var för tidigt? Napp har båda mina andra haft men samma här som någon skrev vill inte plutt ta napp mer än 5min sen får han kväljningar.
Trevlig midsommar med hopp om bebisar som sover minst 4h i sträck i natt!
Här fortsätter plutt att äta i massor. Ny vikt vid bvc igår och har gått upp 420g igen på 1v. Igår åt han "bara" varannan timme så det kändes som vila och lyx.
Bajsar era små mkt/ ofta? Här är de bajs flera gånger varje dag... var inte alls såhär ofta med dem två äldre?!
Hur ofta äter, snuttar era små? Senaste dagarna nu sover plutt bara korta stunder, vill snutta somnar igen och sover kanske 20min åt gången. Blir ett evigt snuttande och jag blir så trött. Provat med napp men den vill han inte ta.
Som det är nu ammas han så ofta.
Någon annan som har bebis med geggigt öga? Ena ögat har kleggat sen födseln. Fick först svaret att det var trånga tårkanaler. Storasyster hade likadant, men det höll inte på såhär länge. Odling har tagits, men den gick inte att analysera så vi ska tillbaka idag och ta en ny.
Har så jobbiga kvällar sen några veckor tillbaka. Alltid mellan 19-23 är plutten orolig och kan inte komma till ro. Igår var han vaken 4h i sträck med undantag för att han somnade till vid bröstet 2ggr och sov i 15min för att sedan vakna igen, snutta och vara klarvaken. Sitter och snuttar nästan hela tiden och somnar så ytligt. Slocknar sedan vid 2330 och sover då hårt. Finns ju inget kvar att äta när han snuttar var 10min.
Har ni också tuffa kvällar? Vet inte vad man kan göra för jag blir så trött. Napp funkar tyvärr inte.
Fy farao vilken dag! Lillan har gnällt och haft svårt att komma till ro HELA dagen. När sambon kom hem vid fem gick jag och la mig i en och en halv timme. Helt slut. Hur gör ni som har äldre syskon hemma också? Får skitdåligt samvete över storasyster 5,5 år. Visserligen är hon väldigt självständig och roar sig själv väldigt bra, men man vill ju hinna med henne också. Känns som om det har blivit lite väl mycket tvtittande idag....