Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
Idag har vi varit på prova-på babysim. Edit gillade det :) Någon mer som testat det?
Idag har vi varit på prova-på babysim. Edit gillade det :) Någon mer som testat det?
Meja har fått mosad banan några ggr och sugit på en vattenmelon skiva. Hon blir 4mån på lördag.
Dessa smoothies/puréer på affärn från 4mån nån som vet om det är socker i? Tänker i största mån undvika socker och massa sött över lag så länge det går...
Någon mer som har en bebis som ibland är vaken på nätterna? Börjar bli riktigt trött på det :( Hade varit lugnt om hon velat amma varje timma och direkt somnat om, istället för att vara vaken och ligga och sprattla och ibland måste man upp och vagga för att hon ska somna om. Suck.
Halloj!
Hur har ni det med era bebbar? Har ni börjat få sova?
här är två tänder framme. Han är helt klart inne i någon fas! Gråter så fort jag vänder ryggen till så det blir mycket bära.
Även svårt att somna in för honom. Tycker han äter mer igen även på natten...
Min somnar också själv men vänder sig flera gånger så man måste vända tillbaka
Ja ska nog ta bort kudde i sängen och se. Har försökt få honom att sova på magen men det vill han inte heller...
Jag är inte världens piggaste heller på natten då jag har plussat
Edit blir sex månader om en vecka och vi har fortfarande liggdelen. Har en Brio Go som sittvagn, kanske ska testa den snart. Någon annan som har Go?
Hon har även börjat med smakportion av gröt och verkar gilla det! Hur snabbt kan man öka portionerna? Har inte vågat öka än...
Vi har ökat på gröten och idag åt hon nästan 1/2 portion :) Blir 6 månader på lördag.
Vi ammar annars. Börjar bli så trött på det och vill börja ge ersättning när hon blivit 6 månader. Hur gör man? Någon som har tips?
Här har första förkylningen brutit ut på Edit. Storasyster som smittat :( Men hon är pigg ändå trots hosta och snuva!
Vi var på sex-månaders-kontroll i onsdags, 7125 gram och 64,8 cm lång. Hur stora var era vid sex månader? Edit ligger ca 1 kurva under medel.
Ingen toaletträning här, men det låter spännande!
Ja och just det, vi började testa flaska för någon vecka sedan, och hon TOTALvägrar. Suck.
Här vägras det fortfarande flaska. Edit har två tänder, sitter själv (men välter ibland) och säger mama, baba osv. Tar sig varken fram eller bak ;) Är 7 månader och en vecka.
Hon äter gröt som frukost och kvällsmål. Och vanlig mat till lunch. Ammas två-tre gånger på dagen (när hon sover) och minst tre gånger på natten (ca 23, 02-03, 06-07). Men tänkte kanske börja med mellis på dagarna då hon vägrar ammas i vaket tillstånd.
Men jag är så rädd att hon inte får i sig tillräckligt med vätska då. Hur gör ni? Edit äter inte mer än ca 1/2 stor burk till lunch + lite frukt. 1/2 portion gröt till frukost och 3/4-en hel portion gröt på kvällen.
Hur mycket, när och vad äter era? Så svårt att veta vad som är tillräckligt för att kunna hoppa över amningen på dagen...
Edit är drygt 8,5 månad och vägde 7,7 kg och var 66-67 cm kort vid 8 månader. Tar sig inte framåt mer ön med gåstol och snurrar runt på magen ;)
Sover inte heller värst bra. Vill helst äta själv och med hela ansiktet :D
Edit är drygt 8,5 månad och vägde 7,7 kg och var 66-67 cm kort vid 8 månader. Tar sig inte framåt mer ön med gåstol och snurrar runt på magen ;)
Sover inte heller värst bra. Vill helst äta själv och med hela ansiktet :D
Edit vägde 8275 g och var 70 cm lång nu vid 9,5 månad. Föddes 2855 g. Storasyster var lika stor vid ett år!