Inlägg från: Sweetboxen |Visa alla inlägg
  • Sweetboxen

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

förväntansfull2014 skrev 2014-05-27 22:49:20 följande:
    De e samma här med ny partner å äldre Skönt att allt blir bättre. Jag mådde verkligen som sämst 4 dagar efter fl å 4 dar framåt.

Ja, jobbiga känslor är det men jag tror att det är bra att få "sörja" å våga vara ledsen me.

Ang preventivmedel, det är svårt det. Jag klarar verkligen inte av något med hormoner. Blir nästintill mordisk å tappar all sexlust Så nu lutar det åt kopparspiral. Å om vi verkligen är nöjda med bara en liten bebis så kommer jag att sterilisera mig.

Samma period här, med alla ruscher i tuttarna kom bluesen...usch men det är skönt att det va övergående...tänker på de som hamnar i riktig depp efteråt, shit va tungt!

Helt rätt, klart man måste få sörja, o våga prata om det! Tror jag bara är bra!

O jag blöder som en tok av det mesta så kopparspriral är uteslutet. Hade hormonspiral före denna grav o insåg först efter jag tagit ut den hur mkt den påverkat min sinnesstämning, för satan i gatan vilka svängningar jag fick efter den togs ut, har visst varit rätt likgiltig de senaste fem åren...så vet i sjuttsingen om man ska ta det igen.

Sterilisering kanske kan va nåt senare men känns så stort ju.
  • Sweetboxen
    maribel skrev 2014-05-28 09:35:48 följande:
    Ja, han är ju 2v så då stämmer det förhoppningsvis. Iallafall testade jag napp, han tog den 10min iallafall. Efter mer amning så la jag honom i vagnen framför tvättmaskinen som går för fullt och nu har han sovit i 40min. Så mina stackars bröstvårtor fick vila lite! Jaha, nu vaknar "kungen". Kanske som du säger men hoppas det blir mer mjölk snabbt!!

Tillgång o efterfrågan heter det ju ;)

O det är ju kungen som bestämmer :D
  • Sweetboxen

Oxå Bvc besök idag. Tösa gått upp 2 hg sen i fredags så hon va nöjd. Stadigt uppåt :)

Gällande vikt, hmm. Gick inte upp ngt under graviditeten enligt BM ( väger mig inte själv), så gick väl ner eg. Kläder blev lixom större så det var väl så. O känner nu att det rinner av rätt bra. Får på mig kläder nu som jag inte trivts i på väldigt länge. Långt före grav. Ser annorlunda ut lixom. Så blir spännande på efterkontrollen om några v o höra hur många kg jag gått ner.

• Sweetboxen

Trodde jag va ute ur min blues nu men icke. Lipat sen igår eftermiddag o kan inte sluta. Jag sörjer min förlorade sambo lixom. Han är helt förändrad...Vart försvann den gosigaste i härligaste mannen på planeten?! Bebis får allt o mamman traskar han snällt förbi..usch. Hade jag vetat att han använt mig som "surrogat" så hade jag inte skaffat detta barn...

• Sweetboxen
    förväntansfull2014 skrev 2014-05-29 08:50:32 följande:
    Vet hur du känner dig, inget kul. Så kunde jag också känna under graviditeten, som en surrogat. Hoppas att det blir bättre för dig. Vet han om hur du känner? Vad du behöver just nu? Man är ju fortfarande hormonpåverkad som attan.

Min sambo är helt begeistrad i vår son. Visst han har inte glömt bort mig helt men sonen är mer liksom. Vet inte hur jag skall förklara. Sambon har själv sagt att detta är det bästa han fått/kommer få uppleva. Att han har längtat efter bebis i 10 år. Förstår honom till fullo då men sa också innan fl att du får inte glömma oss. Jag kommer fortfarande att behöva massa med kramar å pussar å din närhet. Det har han förstått men jag hade gärna haft mera.

Stor kram till dig

Precis..jag har skojjat hela grav till folk att efter fl kan jag dra på semester..o oj va rätt jag fick, fast jag inte ville.

Det är jobbigt när man är van vid en sambo som bokstavligen käkat upp en varje dag, hela tiden i vårt förhållande, o nu detta!

Vi är ju i lite samma sits med ny partner, första barnet för denne etc. O min har längtat med hela hans omgivning i säkert 10 år med..o jag förstår honom men detta kommer jag inte trivas med. O sen bidrar man ju såklart själv till det för han vågar ju inte direkt gosa med mig när jag verkar förbannad...;) Vi har inte pratat om det än, han är ingen pratare o jag känner mig löjlig lixom, han kommer ju ta det som att jag är svartsjuk på mitt egna barn...o lite rätt kanske han har. Men snart exploderar jag väl o då blir det snack ;)
  • Sweetboxen
    maribel skrev 2014-05-29 09:08:10 följande:
    Jag har en fråga till er som ammar, jag blir inte klok på min amning denna gång. Rinner er mjölk till varje gång ni ammar. På mig bara hälften av gångerna och då blir jag ju osäker på om plutt får den tjocka mjölken?

Har dessutom fortfarande superont i ena bröstvårtan.

Mina rinner till varje gång och emellan ggrna om hon inte äter tillräckligt ofta. Ont gör det!

Hur ofta ammar du? Du kanske ammar så ofta så de inte hinner rinna till men mjölk finns det ju ändå :)
  • Sweetboxen
    maribel skrev 2014-05-29 09:05:25 följande:
    Att få barn är ju en stor omställning för båda, allt kretsar ju till en början om bebis. Lätt hänt att man tar varann för givet och glömmer varandra. Men som Förväntansfull skrev: så måste du prata med din sambo om hur du känner, har säkert en del med hormoner att göra också men kanske behöver du lite extra uppmärksamhet från din sambo nu. Hoppas det känns bättre snart!

Ja du har rätt, prata är det som gäller o får hoppas det kan bli av nu i helgen då de övriga barnen är hos sin far.

Hormoner är inge roliga ;) Har inte upplevt detta de andra gångerna, vare sig med blues lr med att bli bortglömd, men o andra sidan i mitt gamla förhållande sakna vi kärleksfullt gossande överlag...
  • Sweetboxen
    förväntansfull2014 skrev 2014-06-01 14:45:47 följande:
    Åh vad svårt det är att bestämma ett namn till miniplutten... Vet inte vad det är som tar emot att välja det jag gav i förslag. Farmor, farfar å pappa kallar honom vid detta namn. Kanske därför, det känns konstigt. Han är 17 dar å behöver ju få sitt namn...
    Vi har heller inget namn än...har ett på G men det känns inte hundra av en viss anledning....Men vi har väl 3 mån på oss.... ;))
  • Sweetboxen

Min första natt utan amning! Woop woop, nästan 8 tim sömn, jag bör omfamna denna dag med bara glädje idag då..;P

• Sweetboxen

Spöke va passande för oss bebismammor :D

Hon är tre v imorgon :) Hon åt som attan igår kväll, hade en knaskväll, så det gjorde väl sitt ;) Hon åt lite frukost i morses o sover än..att växa kan ta så mkt energi lixom, galet!

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014