Inlägg från: malinaax |Visa alla inlägg
  • malinaax

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Hej!
    Nu har jag också hittat hit! :)
    Födde en flicka på bf-dagen den 27 maj. Idag är hon redan fyra veckor!
    Förlossningen gick bra, snabbt och lätt och var enbart en positiv upplevelse.
    Ammar helt och hållet och det fungerar bra. Har dock haft mycket gaser/magknip och haft svårt att komma till ro särskilt på förmiddagar och kvällar.
    Tog upp det med bvc igår  när vi var där för att väga, men jag kände mig lite ifrågasatt tillbaka som om jag inte gav henne tillräckligt med mat... Hmm...
    Har iallafall börjat med sempers magdroppar. Provade de även till äldsta dottern när hon var liten men märkte ingen större effekt.
    Nätterna är lugna för det mesta. Somnar vid tio.elva och vaknar sedan ett par gången för att äta och somnar sedan om. Skönt!
    Någon annan som har bebis med geggigt öga? Ena ögat har kleggat sen födseln. Fick först svaret att det var trånga tårkanaler. Storasyster hade likadant, men det höll inte på såhär länge. Odling har tagits, men den gick inte att analysera så vi ska tillbaka idag och ta en ny.

• malinaax

Har samma här. Svårt att komma till ro och det enda som gäller är att snutta. Skitjobbigt, jag blir så trött och känner mig helt " utsugen". Nappen tar hon men den åker ofta ut efter en stund.

Ikväll har hon dock varit ovanligt lugn och ligger för tillfället på pappas mage och myser...

maribel skrev 2014-06-24 10:26:08 följande:

Har så jobbiga kvällar sen några veckor tillbaka. Alltid mellan 19-23 är plutten orolig och kan inte komma till ro. Igår var han vaken 4h i sträck med undantag för att han somnade till vid bröstet 2ggr och sov i 15min för att sedan vakna igen, snutta och vara klarvaken. Sitter och snuttar nästan hela tiden och somnar så ytligt. Slocknar sedan vid 2330 och sover då hårt. Finns ju inget kvar att äta när han snuttar var 10min.

Har ni också tuffa kvällar? Vet inte vad man kan göra för jag blir så trött. Napp funkar tyvärr inte.

• malinaax
    trulle82 skrev 2014-06-24 17:00:21 följande:

Vi var hos läkaren idag och då tog hon en odling från ögat eftersom hon tyckte att det varit så länge nu.

Var på bvc idag igen och tog en ny odling. Får svar på fredag.
  • malinaax

Fy farao vilken dag! Lillan har gnällt och haft svårt att komma till ro HELA dagen. När sambon kom hem vid fem gick jag och la mig i en och en halv timme. Helt slut. Hur gör ni som har äldre syskon hemma också? Får skitdåligt samvete över storasyster 5,5 år. Visserligen är hon väldigt självständig och roar sig själv väldigt bra, men man vill ju hinna med henne också. Känns som om det har blivit lite väl mycket tvtittande idag....

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014