Inlägg från: MadeleineH |Visa alla inlägg
  • MadeleineH

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Ser fram emot att hoppa in här! BF+6 idag...

• MadeleineH
    Flamma skrev 2014-05-07 19:34:09 följande:
    Börjar med en bild på den 1 maj bebisen. Han var inte först av bebisarna i tråden, men han var nog den första i maj..?
    Njuter i fulla drag av vår lilla Melker. Sån himla gosig liten plutt. En kopia av sina syskon i utseendet.
    Tyvärr verkar han ha trånga tår kanaler eller nåt, för hans ögon geggar igen hela tiden smile4.gif . Torkar och torkar på stackaren.
    Men vilken finis!

Jag tror inte riktigt jag förstår att jag har en bebis i magen längre, mest för att jag bara känner mig så sjuk. Nu när jag passerat det magiska datumet så känns det med "jaha, då blev det ingen bebis då...".
  • MadeleineH

MilayasMamma - låter som ett klokt val!

Idag kommer min äldsta hem på riktigt efter pappaveckor. Han var dock med och hämtade hem bebisen och var hör igår ned sin pappa och bjöd oss på mat. Men idag börjar äntligen våra mammaveckor!

Dock är det lite nervöst, hur håller man hemmet rullande med en bebis och en snart femåring och en på snart nio år. Kan bli lite väl spännande innan man hittar rutin känner jag!

• MadeleineH

Jag blev inte sydd denna gång och minns faktiskt inte hur det var gångerna innan tyvärr.

• MadeleineH

Alltså hur länge håller avslaget på? Har tröttnat rejält... Inte för att det är så mycket nu 11 dagar efter födseln, kan gå nästan en hel dag utan att det kommer minsta lilla. Men sen poff! så sätter det fart igen.

• MadeleineH
    SaraD skrev 2014-05-21 11:47:08 följande:

Jag har mitt kvar nu, drygt tre veckor efter förlossningen, är också less på det! Är lika för mig med, kommer och går hela tiden. Vet inte vad som är normalt att det är kvar?
    maribel skrev 2014-05-21 12:28:09 följande:
    inne på dag 8 efter födseln och samma här, inget på hela dagen och sen om jag tex reser mig kommer färskt blod. Läste att det kan vara så upp till 8v. Sedan ska det vara bruna flytningar.

Ah, ok, då är det i sin ordning. Tänk att jag inte kommer ihåg sånt här trots att det är tredje barnet. 

• MadeleineH

Defeateris - stort grattis!

Här går amningen välkdigt bra, men Fiona har rejält ont i magen på kvällarna tyvärr... :-/ Sempers magdroppar hjälper ingenting. Tänkte köpa minifom idag.

Min man började också jobba idag, känns ju lite tråkigt - och läskigt! Men det blir nog bra detta! Tur att det är semester och så snart.

• MadeleineH

Jag sitter också och ammar 24/7.Omöjligt att honna med något annat just nu.

Jag har ett urlarvigt problem. Jag vet bättre än att gräma mig över sånt här. Alltså jag ser ut som en - ja jag vet inte vad... Hängande fettblobb.

Nu är min dotter två och en halv vecka och vågen har tvärstannat. 10 kilo kvar till ursprungsvikten. Jag vet att jag inte kommer kunna få en fast mage - fick aldrig det efter första barnet för nio år sedan, trots att jag till och från varit smal. Men nu bara hänger allt och det är valkar och fett maximus i överflöd och det är överallt! Hjälp!

• MadeleineH

Jag har knappt kunnat röra mig, har fortfarande ilsken foglossning. Men jag stressar mig själv för mycket, jisses, Fiona är ju bara 2,5 vecka.

Ska komma igång mer och mer nu och vara glad för min bebis istället för att tänka på degen på magen/armar/ben!

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014