Inlägg från: Erika 146 |Visa alla inlägg
  • Erika 146

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Bra initiativ! Längtar med till att få prata ännu mera bebis här sen!
    Hoppas ju att bulan vill ut tidigare så jag slipper igångsättning, vore så himla häftigt att få gå igenom allt med kroppen nu med första

Fin han är Flamma!

• Erika 146

Hej alla!
    Äntligen kan jag haka på här
    Den 27/5 kom vår prinsessa Meja till världen, 3845g och 51cm.

Igångsättning pga diabetes på 39+2. 
    De tog hål på hinnorna vid 10 var då öppen knappt 2cm, vid 13 sattes värkstimulerande. Runt kl 16 fick jag EDA och var då öppen 4,5cm. Stod upp för att bebis skulle sjunka då hon fortfarande låg högt upp. Vid 18 orkade jag inte stå längre och fick lägga mig för undersökning, var då öppen 8cm, kvart i 19 kom krystvärkarna och 19.22 är hon ute. Intensivt men bra och trygg förlossning och en toppen barnmorska.
    Var kvar 2 dygn på bb för att kolla blodsocker på Meja.

Amningen funkar bra och det börjar även bli sömn på schemat smile5.gif
    Mår (oförskämt tror jag) bra kroppsligt också med bara mindre blödningar nu. Dock något öm i ljumskar/musben/bäcknet och svanskota. har även redan gått ner 10(!)kg sen inskrivningen på fl, man kan tro att jag bar på en del vätska.. Tungan ute

• Erika 146

Ciliaja

Var samma med vår dotter men när bm var här i måndags så föreslog hon att jag la en använd tröja i babynestet och det har funkat jättebra då sover hon iaf allt mellan 30min-2h. Hon blev 1 vecka i tisdags.

Jag fick oxå riktigt ont i brösten 3:e/4:e dagen, sambon fick handla sånna bröstvårtsskydd och kräm vilket gjorde underverk!

• Erika 146

Hej tjejer! Har en fråga om min flickas beteende. När jag ammar henne till läggdags, brukar jag amma lite i soffan så hon är nöjd en stund och går sen för att göra mig och henne redo för sängen ( borsta tänder,byta blöja etc) fortsätter amningen i sängen, vanligtvis ammar jag ca 1h men det är här problemet blir. Hon ammar och släpper, ammar och släpper osv och nästan "bråkar" med bröstet. Skriker till och blur upprörd flera ggr för att i nästa sekund amma nöjt igen. Detta pågick under 3h i natt mellan 23 och 01. Blöjbyte mitt i allt säkert 3-4ggr. Till slut blir hon trött och belåten och vi kan sova. Detta har även inträffat vid amning mitt i natten fast i natt sov vi till 04, ammade ca 30min och bytte blöja sen sov vi till 08.
    Min teori är att hon skulle vara övertrött men vad säger ni? Hur kan jag motverka detta?

• Erika 146

Flamma

Tack att jag inte är ensam! Grät till och med en skvätt i natt då Meja återigen hade sitt 3 timmars race. I natt funderade jag även på om det är mjölkbrist som gör det för det är mycket snuttande och verkar som om hon blir ilsk pga av det? Får se i natt hur det blir.

• Erika 146

Våran Meja har den där oroliga/skrik/bråk perioden mellan 23-01 varje natt. Det är jättejobbigt då hon nästan är helt otröstlig. Det kommer under amning och hon liksom börjar dra och bråka med bröstet, ledsnar och skriker för att efter nån minut amma igen och sådär snurrar det runt. Det är precis som om hon blir övertrött efter dagen fast hon sover flera ggr. Ibland funkar det att gå med henne eller lägga henne på mig och guppa upp och ner. Hon är nu 2,5 vecka. Hoppas denna period snart försvinner. Hon är annars glad och snäll, sover, äter och bajsar bra.

• Erika 146

Kokos

Försöker då och då med napp men oftast spottar hon ut den. Ibland tuttar hon lite men max 1min. Vore faktiskt skönt att få henne gilla nappen då hon har tuttbehov fast hon är mätt.

• Erika 146

Meja är sen förra helgen duktig attlyfta huvet. Hon håller det uppe 5-10sek åt gången (ibland längre) när jag rapar henne hon blir 3v på tisdag.

• Erika 146

Lupin

Ja jag funderar en del på vad för preventivmedel..... Vad ska man köra på?

Jag funkar bra på P-piller, ätit regelbundet från jag var 15 fram tills för 3 år sen. Men sambon vill inte att jag börjar igen och eg inte jag heller då vi hade först svårt att bli gravida sen flera missfall och fick utredning som inte gav nåt svar. Det finns inte vad jag vet nån säker fakta på att P-piller kan vara orsaken men vi vill ändå försöka slippa hormoner eftersom vi planerar syskon inom några år.
    Kondom är ju ett alternativ men nåt jag gärna utesluter :-P

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014