Måste skriva här, då det uppdagas sig att vår son också blivit introducerat att leka snopplekar på en förskola som han har börjat på i april. Det är en pojke som tar initiativ till detta och visar hur det ska gå till. Man ska visa snoppen, stick en tagg i den, visa insida (dra bort förhuden), som han även visat på vår son genom att göra detta på vår son. Andra barn vill inte leka med denna pojke så mycket och inte denna leken. Man måste vara modig om man ska vara med på leken, har vår son sagt, och det är pojkens ord, som initierar leken. Detta är inte ok för oss alls! Vi har tagit upp att de leker snoppdoktor, innan vi visste att det handlade om snoppen. Då sa vår son att det är som vanlig doktor, att ta spruta osv. och att det inte har att göra med snoppen alls. Vår son har förändrats hemma mycket sedan han började. Han visar snoppen och drar ner byxorna och sjunger snoppsången och snippasången och rumpasången. Det är ett nytt beteende hos honom. Så vi har försökt att få ur honom om det är något som händer på förskolan som kan ha koppling till detta. Igår var vi och besökte förskolan och lekte på gården när den var stängd. Då visade vår son mig var de brukar gömma sig och leka denna lek. Jag är helt förtvivlad. Personalen sa senast i veckan, då vi hade möte inför start av förskoleklass (vår son är alltså 6 år i år), att vår son och denna pojke verkligen funnit varandra. De leker mycket, men jag vet inte vad de leker, men roligt har de. Detta är inte ok alls för oss, att de inte vet var vårt barn leker. Så jag kommer att polisanmäla förskolechefen, personalen och tala med andra föräldrar. Andra barn har inte velat vara med på denna lek, enligt vår son. Förskolan har INTE tagit sitt ansvar och har inte uppsyn över vårt barn. Förskolan ska SE vårt barn eller HÖRA vad som händer med vårt barn på förskolan. De har begått tjänstefel i mina ögon. Att pilla på snoppen och undersöka och vara nyfiken är något helt annat än att andra pillar på snoppen och dra bak förhuden och sticker taggar i den. Där ska förskolan ha gått in och sagt till och berättat detta för oss så att de och vi kan prata med vårt barn att detta är inte ok. Barn ska lära sig att någon annan inte ska rör min snopp och absolut inte åsamka smärta eller dra tillbaka förhuden på en femåring. SJUKT! Och barnet som gjort detta måste komma från en SJUK familj. Jag kommer polisanmäla ALLA som jag kan och anmäla dem till Skolinspektionen och mina barn kommer ALDRIG gå tillbaka till den förskolan. Vi kommer också att se oss efter en ny skola. Bara på några månaders tid har vi investerat tid och engagemang att finna en förskola som skulle kännas trygg för oss och våra barn och där han kunde få kompisar innan förskolestarten. Vi har haft våra barn hemma i alla år förutom några veckors på två förskolor med den äldsta, vilket också varit katastrofalt DÅLIGT. Mitt råd är därför: Låt aldrig någon annan ta hand om ditt barn, du vet ALDRIG vad som händer med dina barn. På förskolor så SKITER de fullständigt i ditt barn och vad som händer. Det är REN barnpassning.