• Freedom86

Äntligen fått Pergotime!!

Hej alla !
    Nu äntligen , med lite om och men har jag fått 1 kur pergo utskrivit. 
    Ska påbörja den 8/5.
    Några andra som också ska köra första kuren? 

• Svar på tråden Äntligen fått Pergotime!!
  • KnytetsMamma

Finns en tråd som heter vi som börjar med pergotime i mars, där är vi ett gäng som skriver och det är alltså inte längre start i mars utan nu i maj, själv har jag precis avslutat min första kur, ska på vul.imorgon för att se hur det har utvecklats, spännande. Har du barn sen innan?

• Freedom86

Ok tack, ska in och kika i den tråden då :) 
    Nej tyvärr inga barn sedan tidigare, har PCO så har svårare för att bli gravid men kämpar på ;) 

• KnytetsMamma

Hoppas du hittar tråden, där är det skönt att skriva av sig och läsa om andras erfarenheter. Hoppas att pergo funkar för dig nu då så ni kan få ert efterlängtade barn. Har ni försökt länge?

• Freedom86

Ja vi har försökt 2 år nu, så jag hoppas innerligt på pergo nu.
    Varje gång men inte får sitt plus, är det lika tugnt :( 
    Ses inne på andra tråden :)

• KnytetsMamma
    Freedom86 skrev 2014-05-07 08:31:27 följande:
    Ja vi har försökt 2 år nu, så jag hoppas innerligt på pergo nu.
    Varje gång men inte får sitt plus, är det lika tugnt :( 
    Ses inne på andra tråden :)
    Var på vul nu på morgonen, på cd 11, hon såg två äggblåsor på 11 mm och en på 9 mm så vi får se vad som händer. Nytt VUL inbokat på måndag morgon så får vi se hur äggblåsorna växt....
  • Freedom86

Åh vad spännande! Håller tummar o tår att det går vägen :)))
    Själv är jag inne på dag 4 i mensen, den slutade tvärt idag så jag fundera på om jag ska börja ta pergo redan idag. vad tycker du? Tänkte göra ett gravtest för att kolla så det inte är de som ställer till det ;) 

• KnytetsMamma

Jag tror inte man ska ta tabletterna dag 4 bara för att mensen slutar utan man ska nog vänta till dag 5 i alla fall. Men tänk om du är gravid, du måste hålla mig uppdaterad :)

Jag hoppas också att blåsorna växer till, eller rättare sagt att en blåsa tar över.

• Freedom86

sorry för sent svar :)
    Jag började med pergo dag 5, dag 11 skulle jag på VUL, och var där idag på fm. 
    Och tyvärr fanns det ingen lovade blåsa som kunde växa till sig ;( Hade många men bara 2 som va runt 7-8mm...

Detta är så fruktansvärt jobbigt, har nyligen gått igenom ett hastigt dödsfall på en ung nära anhörig. 
    För 9 år sen förlorade jag min dåvarande sambo hastigt i leukemi, jag va då bara 19år..
    Detta dödsfall nu har rivit upp gamla tråkiga minnen och nu allt detta med PCO, gör ibland att jag undrar hur mycket man ska orka.. Har fått tid till att starta utredning nu den 19, så lär väl köra en kombi med primalut o pergo igen.. Hoppas på det bästa nu.

Hur har allt gått för dig? :)

• KnytetsMamma

Åh, jag är ledsen för din skull. Jag var på nytt vul igår och då fanns en äggblåsa på 20 mm så gyn trodde på äl när som helst, spännande. Så nu börjar väntan på BIM. Hoppas att du får bra hjälp den 19. Tänker på dig!!

• Freedom86

Tack för omtanken <3 Ditt besök verkar ju jätte lovade! Ska hålla tummar o tår nu att allt går vägen =)
    Du måste skriva o berätta sen! Ja hoppas verkligen med hela mitt hjärta att vi får ordentligt med hjälp. 
    Problemet är bara att nu kommer sommaren och alla har semester vilket innebär att dom inte gör såna här typ av stimuleringar med pergo osv. USHH jag vill ha barn nu ju ;((  Men vi  får kanske panera in en lång härlig resa med mannen min, för sen när man har familj kan man inte stoja på samma sett ;)

Lycka till nu och ha en bra dag!

Svar på tråden Äntligen fått Pergotime!!