Inlägg från: KnytetsMamma |Visa alla inlägg
  • KnytetsMamma

Äntligen fått Pergotime!!

Finns en tråd som heter vi som börjar med pergotime i mars, där är vi ett gäng som skriver och det är alltså inte längre start i mars utan nu i maj, själv har jag precis avslutat min första kur, ska på vul.imorgon för att se hur det har utvecklats, spännande. Har du barn sen innan?

• KnytetsMamma

Hoppas du hittar tråden, där är det skönt att skriva av sig och läsa om andras erfarenheter. Hoppas att pergo funkar för dig nu då så ni kan få ert efterlängtade barn. Har ni försökt länge?

• KnytetsMamma
    Freedom86 skrev 2014-05-07 08:31:27 följande:
    Ja vi har försökt 2 år nu, så jag hoppas innerligt på pergo nu.
    Varje gång men inte får sitt plus, är det lika tugnt :( 
    Ses inne på andra tråden :)
    Var på vul nu på morgonen, på cd 11, hon såg två äggblåsor på 11 mm och en på 9 mm så vi får se vad som händer. Nytt VUL inbokat på måndag morgon så får vi se hur äggblåsorna växt....
  • KnytetsMamma

Jag tror inte man ska ta tabletterna dag 4 bara för att mensen slutar utan man ska nog vänta till dag 5 i alla fall. Men tänk om du är gravid, du måste hålla mig uppdaterad :)

Jag hoppas också att blåsorna växer till, eller rättare sagt att en blåsa tar över.

• KnytetsMamma

Åh, jag är ledsen för din skull. Jag var på nytt vul igår och då fanns en äggblåsa på 20 mm så gyn trodde på äl när som helst, spännande. Så nu börjar väntan på BIM. Hoppas att du får bra hjälp den 19. Tänker på dig!!

• KnytetsMamma
    Freedom86 skrev 2014-05-14 11:58:21 följande:
    Tack för omtanken <3 Ditt besök verkar ju jätte lovade! Ska hålla tummar o tår nu att allt går vägen =)
    Du måste skriva o berätta sen! Ja hoppas verkligen med hela mitt hjärta att vi får ordentligt med hjälp. 
    Problemet är bara att nu kommer sommaren och alla har semester vilket innebär att dom inte gör såna här typ av stimuleringar med pergo osv. USHH jag vill ha barn nu ju ;((  Men vi  får kanske panera in en lång härlig resa med mannen min, för sen när man har familj kan man inte stoja på samma sett ;)

Lycka till nu och ha en bra dag!
    Håller tummarna. Har du nåt nytt vul inbokat eller? För det kan ju vara så att du får sen äl och att äggblåsorna växer till senare i cykeln så än är det ju inte kört. Och dessutom sa min gyn att det finns en viss kvardröjande effekt av pergotime så det är inte helt ovanligt att kvinnor blir gravida månaden EFTER de har ätit pergotime...så än finns hopp!!!!

Och att boka in en lång och härlig resa med mannen låter härligt, visst kan man resa med barn men det blir ju inte på samma sätt utan då är det barnets välbefinnande som är i fokus.

Lycka till så följs vi åt här i vår längan efter en liten :)
  • KnytetsMamma

Hur går det för dig Freedom86?

Själv är jag väl på ÄL+5 (om det nu blev nån ägglossning, det vet jag ju inte). Försöker analysera minsta lilla känsla i kroppen men känner verkligen ingenting, vet att det är tidigt men skulle ju gärna i alla fall känna något liiiiitet....

• KnytetsMamma
    Freedom86 skrev 2014-05-20 09:10:35 följande:
    Hej KnytetsMamma,

Går sakta men framåt var på en genom gång av hur allt går till med utredning osv igår. Lämnade llite prover och bestämde att jag ska köra en kombi av pergo + primout. Så hinner vi en VUL i Juni innan alla går på semester. Men sen kör det väl igång ordentligt i september om det inte hinner bli något innan :)

åhh så spännande, hoppas verkligen du plussar nu :))) Hur va det nu, åt du enkel kur pergo?
    Men vad bra att du kan hinna med en omgång till innan sommaren, det hinner inte vi om det inte tar sig nu utan vi får snällt försöka på egen hand under sommaren och sen sätta igång igen i september....jag åt enkelkur och har BIM någon gång nästa vecka. Känner absolut ingenting än så länge så vi får väl se, hoppas såklart men ska försöka vara realist samtidigt...
  • KnytetsMamma
    Freedom86 skrev 2014-05-21 12:51:11 följande:
    Hoppas också det går vägen för er, men annars bara nya tag till hösten och då kanske de tar sig så blir vi gravida samtidigt! Vore kul :) Skriv gärna sen nästa vecka o berätta! Jag går på primolut kuren idag och sedan 10 dagar framåt, så kör jag en dubbel kur pergo sen efter samtal med min gyn läk. igår. så får vi se vad de ger för resultat :) 
    Ja, jag hoppas det också men som du säger, annars får man ta nya tag under hösten. Om jag fått äl av denna kur men inte blivit gravid så sa läkaren att det finns en viss kvarvarande effekt av pergo månaden efter så kanske finns det hopp även i juni månad.....vi får se och spännande att vi följs åt. Jag ska absolut meddela sen när jag testat....vi ska åka på minisemester till Öland så jag ska testa där, vore ju dubbel lycka om det har tagit sig och jag får plussa där....
  • KnytetsMamma
    emmaab skrev 2014-06-02 19:34:55 följande:
    Oj nu har jag missat en massa sorry för kass respons från mig :) suttit och läst igenom era inlägg i alla fall och hoppas de är bra med er?? och att det går bra? :)

Jag var på VUL idag igen och mitt ägg har växt till sig och var hela 18 mm idag!!! :D känns underbart så min gyn sa att det finns goda chanser att det kommer hända något (ägglossning) så hon sa att det var bara att "köra på" ;) haha trodde aldrig det skulle ha växt till sig så bra för en vecka sedan var det ju bara 8,25mm så kändes så hopplöst då men nu har jag fått nytt hopp =) vi vill ju ha dom där efterlängtade plussen eller hur tjejer?? ska och ta blodprov på måndag 9/6 alltid är det röda dagar för mig så jag får vänta lite extra men :)
    Härligt att äggblåsan växt till sig, håller tummarna för ägglossning när som helst nu då och så får ni mysa på ordentligt.

Jag har glada nyheter, jag är gravid!!!! Hade förmodligen ägglossning 12 eller 13 maj och vi myste på där i dagarna. Sen i tisdags förra veckan kunde jag inte hålla mig längre utan tog en sticka på morgonen och såg ett svagt svagt streck, min man såg det också men vi vågade inte lita på det. Så jag köpte ett digitalt som jag tog på lunchen och fick följande resultat:

Detta känns helt otroligt, hade inga om helst symtom så trodde verkligen inte att det tagit sig men nu är det så. Pratade med gyn i morse och blodprovet jag tog ca 1 vecka efter mens visade på förhöjt progesteron vilket alltså är ett tecken på att ägglossning skett. Och så bokade vi in ett vul 1/7 då jag kommer vara i ca vecka 8, då hoppas jag kunna få se ett litet hjärta som slår :)
  • KnytetsMamma
    Freedom86 skrev 2014-06-09 19:19:10 följande:
    Åhhh vad kul för dig, hoppas allt gick bra med blodprovet!! Håller tummarna nu att det blir ett litet plus ;)

Jag är på 3 dagen dubbel kur pergo, föprsta hände inget alls  på :(( Ska på VUL på fredag så jag hoppas denna kuren funkar bättre.. Mår jäkligt dåligt av pergon, svettningar och humör svägningar (gråter för  ingeting! :S) :(
    Mår redan dåligt i mig själv så att köra en dubbel kur tar hårt på mig.
    Men jag kämpar, och det är bara en tid få´r man tänka.
    Förhoppningsvis kommer det något bra i framtiden får man tänka ;) Skriv sen och berätta hur de går :) 

KRAM
    Lycka till, håller tummarna stenhårt för dig!!!!
  • KnytetsMamma
    Freedom86 skrev 2014-06-09 19:22:10 följande:
    meeeenn herregud så kul, GRATTIS <3 Äntligen hihi :)
    Själv så går jag på en dubbelkur pergo, skit jobbigt är det ;(
    Men bara att kämpa på. VUL på fredag 13/6, kunde ju gärna varit en annan dag hahah men men nu hoppas jag denna kuren ger reaktion iallafall...

Stort grattis igen!! :)) 

KRAM
    Tack så mycket, har ännu inte fattat det eftersom jag inte har några känningar alls....har fått en tid för vul hos gynekologen som skrivit ut pergotime till mig den 1/7 så då hoppas jag på att få se ett hjärta ticka...sen har jag vanligt ultraljud den 22/7 och sen hoppas vi på att kunna berätta för nära och kära.
Svar på tråden Äntligen fått Pergotime!!