emmaab skrev 2014-06-02 19:34:55 följande:
Oj nu har jag missat en massa sorry för kass respons från mig :) suttit och läst igenom era inlägg i alla fall och hoppas de är bra med er?? och att det går bra? :)
Jag var på VUL idag igen och mitt ägg har växt till sig och var hela 18 mm idag!!! :D känns underbart så min gyn sa att det finns goda chanser att det kommer hända något (ägglossning) så hon sa att det var bara att "köra på" ;) haha trodde aldrig det skulle ha växt till sig så bra för en vecka sedan var det ju bara 8,25mm så kändes så hopplöst då men nu har jag fått nytt hopp =) vi vill ju ha dom där efterlängtade plussen eller hur tjejer?? ska och ta blodprov på måndag 9/6 alltid är det röda dagar för mig så jag får vänta lite extra men :)
Härligt att äggblåsan växt till sig, håller tummarna för ägglossning när som helst nu då och så får ni mysa på ordentligt.
Jag har glada nyheter, jag är gravid!!!! Hade förmodligen ägglossning 12 eller 13 maj och vi myste på där i dagarna. Sen i tisdags förra veckan kunde jag inte hålla mig längre utan tog en sticka på morgonen och såg ett svagt svagt streck, min man såg det också men vi vågade inte lita på det. Så jag köpte ett digitalt som jag tog på lunchen och fick följande resultat:
Detta känns helt otroligt, hade inga om helst symtom så trodde verkligen inte att det tagit sig men nu är det så. Pratade med gyn i morse och blodprovet jag tog ca 1 vecka efter mens visade på förhöjt progesteron vilket alltså är ett tecken på att ägglossning skett. Och så bokade vi in ett vul 1/7 då jag kommer vara i ca vecka 8, då hoppas jag kunna få se ett litet hjärta som slår :)