Inlägg från: Pingvinanie |Visa alla inlägg
  • Pingvinanie

Hur ont gör det?

För mig gjorde värkarna fruktansvärt ont. Så ont att jag trodde jag skulle dö ett par gånger. Krystandet var nemas problemas! Men det tog bara 12 min.. Minns att jag sa i ett par veckor att jag aldrig skulle göra om det (som alla andra typ). Men nu är jag gravid och längtar faktiskt efter smärtan och att få föda igen. Man känner sig så sjuuukt jävla duktig på något sätt efteråt.

• Pingvinanie

Jag rekommenderar alla att gå igenom det, för det är en häftig känsla trots smärtan!

• Pingvinanie
    Voodoodoll skrev 2014-06-06 22:51:10 följande:
    Jag födde för snart 10 månader sedan och kan _inte_ tänka mig att föda vaginalt igen. Hade dock aldrig bytt bort upplevelsen.
    Sjukt eller hur! Var det en komplicerad förlossning? Jag förträngde ändå smärtan på typ 3 veckor:.. Men minns att min bm på förlossningen hade 2 barn och jag frågade henne hur hon kunde vara så dum att gå igenom skiten igen:)
  • Pingvinanie
    majsan1980 skrev 2014-06-07 12:00:45 följande:
    Har nu lyssnat på dokumentären och måste bara säga vilken bra berättelse, jag kände igen mig i så mycket som hon berättade. Tycker verkligen fler borde lyssna för att förstå hur människor känner inför vaginal förlossning. Har självt känt skam som hon pratade om, som att någonting är fel på en. Tack verkligen för att du tipsade om det!!!
    Undrar också varför många berättar om deras smärtfulla förlossningar och de flesta som gör kejsarsnitt har många positiva erfarenheter, men ändå propsar allt på att man ändå ska föda vaginalt...
    Det är lite bättre för barnet att genomgå en vaginal förlossning, hjälper bland annat immunförsvaret. Sen är det otroligt svårt att ens få kejsarsnitt! Man är ju skapt för detta. Har man en stark rädsla, fobi eller vad man ska kalla det tycker jag absolut att man ska göra kejsarsnitt men annars fattar jag inte varför man inte ska föda vaginalt om man kan faktist. Det är ju något av det häftigaste (för de flesta) man någonsin är med om.
  • Pingvinanie
    Voodoodoll skrev 2014-06-07 21:48:27 följande:
    Haha! Förstår din fråga, jag undrar jag med! Egentligen inte. Klarade värkarna bra och jag sprack inte så jättemycket. Fick dock krysta i 4,5 h och sen kom dottern när en bm tryckte på min mage, en tryckte upp mina ben bakom nacken och en försökte "sära" där nere med dina händer så hårt hon kunde, plus att jag upplevde det som så smärtsamt att jag var helt säker på att jag skulle dö då hon väl kom ut.

Men egentligen hade jag ju ingen mardrömsförlossning. :) 3 veckor var tufft! Haha!
    Okej fast för mig låter det som en mardröm! Jag krystade två gånger så var han ute, 12 min tog det.

Ja, de har väl med bakterier att göra.. Är inte jättepåläst men vet att det ska vara bra e immunförsvaret. därmed inte sagt att barn som blir utsnittade mår sämre i livet :)
  • Pingvinanie

Det handlar lite om "traumat" bebisen måste gå igenom vid en förlossning. Det är bra av nån anledning. Ska hitta varför! Men är man livrädd är det såklart inte värt det.

Svar på tråden Hur ont gör det?