• 3skabli4

Hur ont gör det?

Jag tyckte det gjorde fruktansvärt ont, så ont att jag inte kunde hantera det. Går inte att jämföra med mensvärk, mensvärk gör inte ens ont om man ens kan jämföra.

Vet inte om man ska fråga något man inte vill ha svar på, för det kommer antagligen bara skrämma upp dig. Men förbered dig på fruktansvärda smärtor.

• 3skabli4
    majsan1980 skrev 2014-06-04 07:30:57 följande:

Efter många historier hur ont det gör, så lutar det nu för min del för att försöka få kejsarsnitt. Smärtan är den som jag är räddast för, även att jag har hört att det gör ont efter ett snitt också. Men hellre ont efteråt än under flera timmar och få en nära döden upplevelse som folk berättar om...

Alltså snitt är väl inget man bara får sådär för att man är rädd.

Herregud. Jag är livrädd, föder andra barnet i september, MEN att inte få uppleva en förlossning är ju inte att rekommendera. Det är en upplevelse bortom allt. Och jag tror du kommer vara glad efteråt att du fick uppleva det trots dom hemska smärtorna.
  • 3skabli4
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-06-04 08:42:24 följande:

Jag har fött fem barn och det har varit olika varje gång. Så det är extremt svårt att säga HUR ont det gör men en sak som är säkert är att man glömmer det så fort den lille är ute.

Jag har fött ett barn för 5 år sen... Jag har aldrig glömt den fruktansvärda smärtan. Jag ville inte ha fler barn efter henne. Sen råkade jag bli förälskad i en fantastisk kille som inte har barn. Kan inte tänka mig att han inte ska få uppleva ett barn så jag liksom offrade mig. Men jag är LIVRÄDD inför att göra om detta. Fy fan!
Svar på tråden Hur ont gör det?