Hur ont gör det?
Hur ont gör det att föda? Är det som mensvärk gånger 100 ? Är jätterädd för smärta men är rätt van med mensvärk
Hur ont gör det att föda? Är det som mensvärk gånger 100 ? Är jätterädd för smärta men är rätt van med mensvärk
Låter som det gör rätt ont :( Än är det ett tag kvar som tur. Har aldrig varken haft magsjuka eller riktig tandvärk så kan inte relatera till det. Undrar hur jag ska kunna hantera denna smärta. Velar fram och tillbaka om jag ska försöka få snitt, men det är läskigt det också :(
Hörde med min syster nu och det har tydligen tagit olika lång tid. Från 14 till 12 och sen 3 timmar, hon har några barn Antar att det tar ett tag eftersom det är första barnet. Nej det är klart man får ju pauser
Min mamma hade tydligen lång tid med de 2 första, 1 dygn typ och med oss andra ca tre timmar.
Hm... kejsarsnitt eller vaginalt det är frågan...tur att jag har lite tid kvar att fundera. Men känns ändå som jag vill gå på profylax om jag nu ska föda vaginalt...
Efter många historier hur ont det gör, så lutar det nu för min del för att försöka få kejsarsnitt. Smärtan är den som jag är räddast för, även att jag har hört att det gör ont efter ett snitt också. Men hellre ont efteråt än under flera timmar och få en nära döden upplevelse som folk berättar om...
Så länge inte barnet tar skada heller, det är det viktiga. Men utförs ju så många snitt idag så verkar inte vara någon fara