Inlägg från: Geléhallon89 |Visa alla inlägg
  • Geléhallon89

I bb väskan?

Finns la tusen trådar om detta men alltid kul och göra egen och diskutera. 

Väntar andra barnet och det är snart 6årsedan sonen föddes och tänkte inte så mycket på vad jag tog med då faktiskt. Nu är jag väldigt petig med att få med mig allt.

Så det jag mest funderar på är klädväg till lillan.  

Tar man både strl 50 & 56? 

Jag har nästan bara newbie kläder, helt såld! Men märkt att det är stooor skillnad på deras strl så vette tusan om jag bara vågar ta tex strl 50 :P 

Hur många bodysar isf m,m ? :) 

Vincent 080622
  • Svar på tråden I bb väskan?
  • Geléhallon89
    technicolour skrev 2014-05-06 06:54:33 följande:
    Jag undrar också :)
    Vincent 080622 <3 Nr 2 BF 29juni flicka <3
  • Geléhallon89
    viseversa skrev 2014-05-06 07:42:49 följande:
    Beror på hur stor bebis man får. Mina döttrar hade st 50 på bb men sonen hade 56. Haha den body jag hade med i st 50 såg han ut som en stopöpad korv i. Dock har jag använt 56 från en veckas ålder. Såä att köpa en massa plagg i st 50 är bara onödigt. Dom växer ur det så satans snabbt. 
    haha stoppadkorv :P . kommer inte ihåg vilken strl sonen hade på sig när han föddes.  han kom 9dagar innan bf och var 49lång och vägde 3700g. Är 50 på gränsen då?  :P tycker det är så vårt. men iof bättre lite förstort än förlitet :P  ne jag har köpt lite i 50 bara ifall att :)
  • Geléhallon89
    sweetpea skrev 2014-05-06 07:48:34 följande:
    Vår son drunknade i stlk 50, trots att han var fullgången, så svärmor fick springa runt i butikerna och leta efter plagg i stlk 44. På BB hade han inga kläder, vi hade honom hud mot hud i bara blöja tills det var dags att åka hem, som de rekommenderar. Så räknar jag med att vi gör den här gången också. Har köpt en uppsättning i stlk 50 som "åka hem"-kläder, jag tror att det får räcka i klädväg till bebisen.
    Hur lång och vad vägde han? :)   jag ska köpa en till pyjamas och ta med två st iallafall. Enkelt och lätt och sätta på :)  iof så är det väl bättre o ta med ngt plagg för mycket än förlitet :P
  • Geléhallon89
    sweetpea skrev 2014-05-06 08:00:56 följande:
    Han var 52 cm lång och vägde ca 3 kg. Bebiskläderna tar ju knappast någon plats i väskan, så visst kan man lägga ner lite extra. De har ju på BB också om det skulle krisa.

ja sonen hade iaf bbs kläder på sig som första kläder. ur fula så hans första bild har han på sig dem. ska inte bli så denna gången haha :P 

Kan inte ni skriva vad ni har/hade i bb väskan och hur mkt av varje? Skriv även vad ni hade med till er själva :)

• Geléhallon89
    Jack2014 skrev 2014-05-06 09:00:12 följande:
    Som omföderska så stannar man väl inte kvar på bb så länge eller hur? Så "åka hem" kläder borde räcka och kanske en pyjamas om man sover över en natt..?
    fast man vet ju aldrig vad som kan hända. gjorde kejsarsnitt sist o då sov jag där i 4nätter. :P 
  • Geléhallon89
    199007 skrev 2014-05-06 12:54:29 följande:
    Vi resonerade lite så att bebiskläder tar så väldans liten plats i väskan så bara slänga ner en bunt och se vad som funkar :) Vi har dock valt att inte köpa så mycket kläder innan vi sett lill*n men det mesta får följa med, alltså några bodys strl 50 och några 56. Byxor har jag bara i 56. Känner lite samma som du att det är omöjligt att minnas från förra (sonen blir 5 år nu i början av juni)
    Ja men precis, jag har lagt fram en bunt kläder och de ser inte ut o ta mkt plats :)    jaa jag förstår inte hur man kan glömma så mycket. Denna graviditeten känns som första. haha glömt allt om hur det var och vara gravid tydligen ^^
Svar på tråden I bb väskan?