Lillac skrev 2014-05-05 00:12:57 följande:
om fadern i efterhand skriver på pappret...blir han då återbetalningsskyldig till FK? Då e de nog ingen fördel för hand del :)
Oavsett så kommer jag att vara öppen med vem fadern är till mitt barn. Redan nu har jag viss kontakt med familjen på pappans sida, så även om de inte kommer att träffas så finns det en biologisk koppling jag inte kommer att gömma undan. Det är självklart för mig...
Det är bara det att det är lite oklart hur hans del av ansvaret kommer att se ut för tillfället...men det lär tiden utvisa.
Du verkar vara lite av en detektiv :) hoppas det löst sig för dig också!
Ja han kan bli återbetalningsskyldig. Hur mycket och för hur länge tar fk ställning till då isf.
Ångrar lite att jag letade upp honom. Pappan bråkar inte på något sätt men han lovade först att skapa en relation med sitt barn vilket han inte höll och barnet blev oerhört besviken.
Hur har du tänkt att du ska få igenom fader okänd? Ett tips är att inte säga att du varit på nån båtresa eller annat där passagerarlista osv kan finnas, familjerätten KAN faktiskt begära sånt och kontakta männen som varit med på båten eller flyg osv.