Inlägg från: NintendoGamer94 |Visa alla inlägg
  • NintendoGamer94

    jag vill bara få ut lite så läs om ni orkar :'<

    Koppkaka skrev 2014-05-05 00:58:55 följande:

    Jag har böcker om läkarvård, alltså är jag automatiskt läkare.. Eller? Bara för att ni har kattböcker hemma så betyder det inte att ni är kunniga. Vilket ni uppenbart inte är.

    Om katten inte äter, dricker och dessutom har svårt att andas är ni ingenting annat än grymma och elaka som låter honom lida tills han tar sitt sista andetag. Fy fan säger jag.


    Hur kommer de sig då att alla jag känner säger att de är bättre? Vi kan katter för vi har haft de i 16 år! Och ni är uppenbarligen inte heller kunniga för detta är normal när dom blir gamla!

    Och de är jätte jobbigt att se honom men de finns inget vi kan göra för de kommer bara bli värre om vi försöker få in honom i bilen ocv sen köra 6 mil! De om något är elakt!

    Och ni har uppenbarligen aldrig haft katter eller kan nåt om katter heller! Till och med veterinären säger att de är bättre att låta han va så sluta nu!!!!!
  • NintendoGamer94

    Och jag sitter inte och tycker synd om mig själv! Jag tycker synd om katten och om mamma och jag har ångest för allt de och ville bara få ut de! Jag tycker inte synd om mig själv för de gör jag aldrig! Och jag har levt med ångest hela mitt liv men aldrig tyckt synd om mig själv så påstå inte att jag gör de!

  • NintendoGamer94

    Och min farmor söger också de och hon har pratat med veterinär!! Så sluta nu!

  • NintendoGamer94

    Ibland inträffar det också som vi kanske tycker känns allra bäst, att djuret dör under sömnen och vi hittar djuret insomnat i lugn och ro när vi själva vaknar på morgonen. Och det tycker jag personligen känns som det bästa slutet. Att lugnt somna in när man sover i sin vanliga miljö och med matte eller husse i närheten. Det är heller inte helt fel att låta sitt djur somna in hemma.

    Kommer från katter.nu så sluta skälla ut mig och låt mig sörja utan att göra de värre!

  • NintendoGamer94
    Marina80 skrev 2014-05-05 02:22:18 följande:



    Men varför tar ni inte hem veterinären? Visst kostar det lite mer men det kan väl katten vara värd?

    Det är inte okej att låta en katt självdö på det sättet. När den inte äter eller dricker så går dom en plågsam död till mötes.

    Som djurägare har man en skyldighet (både moraliskt och lagligt) att även ta de jobbiga besluten.
    Men de står att de är bäst om katten dör hemma i lugn och ro i sömnen i en miljö den trivs i och då låter vi den göra de!

    Och de är normalt att katter slutar äta och dricka för att alla organ slutar fungera men dom lider inte av de för dom känner de inte på samma sätt då! Även i de vilda är de så! Dom ligger nånstans där dom trivs och väntar på att de ska ta slut och om katter ska göra de normalt och veterinären säger att de är bäst så varför ska vi då plåga han genom att ringa en veterinär och allt?
  • NintendoGamer94

    Läs de över som jag skrev som va från katter.nu! Dom säger att de är helt ok!

  • NintendoGamer94

    Hade han vart sjuk hade vi självklart åkt till en veterinär men han är inte de! Han är naturligt döende och veterinärer säger att de då är bäst att låta dom dö i en trygg miljö där dom trivs så vi gör de som är bäst för honom!!!

  • NintendoGamer94
    DragonWoman skrev 2014-05-05 02:52:03 följande:
    Hur vet du förresten att han inte är sjuk? Läst det i nån bok eller på ditt kattforum? Han kanske har lunginflammation och nu låter ni honom ligga och lida. 14 år... han kan gott och väl leva i 4-5 år till.

    Äh, orkar fan inte diskutera one way... du har bestämt dig för att katten är döende och tänker inte göra nått för kissen.
    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
    Vi tar hand om honom mer än du tror och sluta säga att vi är dåliga ägare för han har haft ett bra ocv lyckligt liv och jag ligger bredvid honom hela dagarna och klappar honom och finns där så säg för fan inte att jag inte tar hand om honom!!! Och vi åker inte till veterinär för de är elakt och vi bor in håla så de finns inga veterinärer som skulle komma hit! De finns inget vi kan göra förutom att se till att han inte plågas! Och vi är inte dåliga ägare!!!!!!! Isf hade han inte vart världens snällaste katt och de är han så sluta upp med att va så jävla elak mot mig!!!!!!! Har ni tänkt på att folk faktiskt har känslor!!

    Och katten mår bra förutom de här så han är inte sjuk!!!! Så sluta nu med att tjata för jag orkar inte med de här mer!!!!!!!!!!
  • NintendoGamer94

    Och nej han kommer inte leva 4-5 år till för de normalaste bland raskatter är 10-14 år! Så du kan ju verkligen mycket!

  • NintendoGamer94
    DragonWoman skrev 2014-05-05 03:15:19 följande:
    Snarare du som inte kan mycket. Tragist iaf att katten får lida för att ni inte vill göra något för honom. Hoppas iaf att det går hyfsat snabbt för katten att somna ifrån eländet!
    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
    Du vet ingenting för du är inte här så du kan fan inte säga ett skit!!!! Och jag bryr mig inte för vi kan fortfarande inte köra 7 mil för då kommer han dö i bilen och ingen veterinär kan komma så vad fan vill du att vi ska göra då?? Vi har inget annat jävla val så håll käften och låt mig sörja och ifred!!! Jag har fått nog med skit i mitt liv och orkar inte med mer så sluta!!! De är såna idioter som du som får folk att gå till psyk! Du vet inget utan du bara drar en slutsats av en text!!! Man ska inte ha såna fördomar för de leder till att folk tar livet av sig varje jävla dag! Jag blir så trött på de! Vi är bra ägare och hade vi kunnat hjälpa han hade vi gjort de men de finns fan inte ett jävla skit vi kan göra så sluta göra allt värre med dina jävla anklganden som inte en stämmer!!!
  • NintendoGamer94

    Dessutom är han frisk och då är de snällast att låta honom självdö av ålder än att stressa honom! De är inte fel, har kollat upp de! De är bara fel om djuret lider av en sjukdom men de gör han inte! Så vi gör rätt

  • NintendoGamer94
    Trött jag blir skrev 2014-05-05 04:00:52 följande:
    Öh katten dricker inte, äter inte och har fått svårt att andas? Du skriver att han mår dåligt.
    NintendoGamer94 skrev 2014-05-05 03:52:43 följande:Dessutom är han frisk och då är de snällast att låta honom självdö av ålder än att stressa honom! De är inte fel, har kollat upp de! De är bara fel om djuret lider av en sjukdom men de gör han inte! Så vi gör rätt
    Och här påstår du att katten är frisk!

    Exakt hur länge har katten varit dålig?

    Tycker du de är bättre att vi åker 7 mil och han dör på vägen, ingen veterinär kan komma hit, än att han stannar här där han trivs och är lugn och han lider inte! Vi märker om han lider, vi känner han och hade han lidit hade vi gjort nåt åt de!! Men vi kommer få honom att lida om vi åker!
Svar på tråden jag vill bara få ut lite så läs om ni orkar :'<